رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: بالاخره کی‌روش هم یکی از برنامه‌های ما در راه صعود تیم ملی بوده است و کی‌روش را هم ما به تیم ملی ایران آوردیم!
کد خبر: ۸۱۵۹۵۹
کی‌روش یکی از برنامه‌های ما در راه صعود تیم ملی بود

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در اولین جلسه هیأت رئیسه این کنفدراسیون پس از انتخابات AFC و انتخاب به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که به میزبانی بحرین برگزار می‌شود، شرکت کرد.

بر همین اساس در خصوص این جلسه و سایر مباحث فوتبالی دیگر دقایقی همکلام شدیم که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

در خصوص جلسه هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که قرار است عصر امروز برگزار شود، صحبت می‌کنید؟ این جلسه چه دستور جلساتی دارد؟

دستور جلسه نشست عصر امروز هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا به این شرح است که ابتدا ریاست AFC گزارشی را ارائه خواهد داد، سپس مدیرفنی جدید AFC گزارشی را ارائه می‌کند. در ادامه یک سری پیشنهاداتی که از قبل برای AFC از سوی کشورهای مختلف آمده بود برای تصویب، مطرح خواهد شد. در خصوص انتخاب اعضای کمیته‌های مختلف و انتصاب آنها تصمیم‌گیری خواهد شد. برنامه توسعه فدراسیون‌ها در کشورهای مختلف مدون می‌شود و در نهایت در خصوص مجوز حضور باشگاه‌های در لیگ قهرمانان آسیا به تصمیم‌گیری خواهیم پرداخت.

درباره موضوع آخر یعنی مجوز حضور باشگاه‌های در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر توضیح می‌دهید؟

در مورد نحوه برگزاری این رقابت‌ها و تغییراتی که در نوع جدید سهمیه‌‌بندی کشورها قرار است اعمال شود، به تصمیم‌گیری خواهیم پرداخت.

در این کمیته‌ها، اعضای ایرانی هم حضور خواهند داشت؟

چندین نفر را برای کاندیداتوری در کمیته‌های مختلف معرفی کرده‌ایم. باید صبر کرد تا ببینیم چند عضو ایرانی پس از تصمیم‌گیری‌های لازم در نهایت راهی کمیته‌های مختلف AFC خواهند شد. باید ببینیم برنامه‌ها چطور پیش می‌رود.

قرار است دبیرکل AFC هم امروز انتخاب شود؟

در دستور جلسه که چنین موضوعی نیست اما این احتمال وجود دارد که دبیرکل هم انتخاب شود.

یک عده معتقدند که داتو ویندسور، دبیرکل جدید که یک فرد مالزیایی هست، با فوتبال ایران مشکل و دشمنی دارد.

خیر؛ با من که خیلی خوب است و هر حرفی که به او زده‌ام، آن را گوش کرده است. بنده با او مشکلی ندارم و اتفاقاً تعامل خوبی با او داریم.

امروز هم جلساتی داشتید؟

با برخی از اعضای فدراسیون‌های آسیای مرکزی در راستای برنامه‌های منطقه جدید در AFC به صحبت پرداختیم. همچنین در مورد بحث هماهنگی‌های فوتسال و برگزاری مسابقات چند جانبه فوتبال به صحبت پرداختیم و در نهایت در مورد توسعه فوتبال در این منطقه و شرکت در کلاس‌های آموزشی در منطقه آسیای میانه با حضور کشورهای فوق صحبت‌ها و بررسی‌های لازم انجام شد.

بعد از اینکه بلاتر از ریاست فیفا انصراف داد،آیا برای حمایت از نفرات بعدی برای ریاست فیفا با اعضای AFC به توافق رسیده‌اید؟

هنوز خیر؛ زود است بخواهیم برای ورود کنیم چون در خود فیفا هم برای این موضوع به جمع‌بندی نرسیده‌اند و سیاست‌های آتی آنها مشخص نیست. فعلا به دنبال پیشبرد برنامه‌های فوتبال آسیا هستیم و سپس در این مورد به جمع‌بندی خواهیم پرداخت.

گویا در مورد بازی دوستانه بین تیم‌های امید کشورمان با کره‌جنوبی توافقاتی حاصل شده است؟

درست است. کشورهای زیادی برای دیدار با ایران اعلام آمادگی کرده است که در همین راستا تیم المپیک کره‌جنوبی برای دیدار با امید ایران اعلام آمادگی کرده است. این تیم اعلام آمادگی خود را برای سفر به ایران و بازی دوستانه با تیم امید اعلام کرده است، ضمن اینکه برای دیدار دوستانه با تیم ملی بزرگسالان ژاپن نیز هماهنگی‌های نهایی نیز انجام شد.

گویا مشکل محمد خاکپور هم برای نشستن روی نیمکت تیم امید حل شد.

مذاکرات و رایزنی‌ها خوبی را انجام دادم و جلسات مفیدی را نیز امروز در این راستا با مقامات مربوطه AFC از جمله دبیرکل و اندی روکسبورگ مدیرفنی این کنفدراسیون برگزار کردم و راه حل‌هایی را برای حل این مشکل پیدا کردیم که راه‌های دقیق آن را بعداً اعلام خواهیم کرد. در هر صورت این مشکل خاکپور تا فردا به صورت کامل حل می‌شود و او دیگر دغدغه‌ای برای حضور روی نیمکت تیم ملی امید نداشته باشد.

تیم ملی ایران در رده‌بندی جدید فیفا به رده 38 جهان رسید.

موفقیت خوبی بود و امیدوارم این رده‌بندی‌ها حفظ شده و صعودمان در رده‌بندی فیفا همچنان ادامه داشته باشد. این پیشرفت و موفقیت نیز حاصل کارهای 4 سال گذشته تا حالا است. ما این روند صعودی را داریم و امیدوارم ابزار لازم را هم داشته باشیم تا تیم ملی ایران بتواند شایستگی‌هایش را نشان دهد.

این روند صعودی به خاطر برنامه‌های شما بوده یا عملکرد کی‌روش؟

بالاخره کی‌روش هم یکی از برنامه‌های ما در راه صعود تیم ملی بوده است و کی‌روش را هم ما به تیم ملی ایران آوردیم! برنامه‌های مختلفی که در فیفا پیگیری انجام دادیم و موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در رده‌های مختلف به دست آورده‌ایم باعث شده است تا امروز به این رده برسیم.

فوتبال ساحلی هم دست به کار بزرگی زد و با دست خالی نایب قهرمان جهان را در گام نخست جام جهانی شکست داد.

بچه‌های فوتبال ساحلی خیلی خوب هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند البته خیلی هم دست خالی نبودند.

به نسبت فوتبالی‌ها، نمی‌توان گفت که فوتبال ساحلی با دست خالی به جام جهانی رفت؟

درست است و اینها امکانات ضعیف‌تری دارند. امیدوارم بتوانیم حتماً برای این عزیزان نیز کمک‌هایی انجام دهیم و امیدوارم در دیدارهای بعدی هم نتایج خوبی را کسب کنند تا به مرحله بعدی صعود کنند.

تکلیف سرمربی فوتسال چه شد؟

برای این موضوع نیز در حال بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم هستیم تا سرمربی تیم ملی را هرچه زودتر معرفی کنیم.

رأی بازیکن متخلف راه‌آهن چه زمانی اعلام می‌شود؟ این موضوع خیلی پیچیده شده است.

فکر می‌کنم این رأی همین روزها اعلام شود. در هر صورت نظر کمیته استیناف است و باید پس از بررسی‌های لازم و روشن شدن همه زوایای این پرونده، حکم صادر شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها