گروه تروریستی داعش که ابزار رسانه را به یکی از روش‌های اصلی جذب نیرو تبدیل کرده، علاوه بر زبان‌های کشورهای منطقه، حتی به زبان ترکی اویغوری هم نماهنگ تبلیغاتی می‌سازد.
کد خبر: ۸۱۵۱۵۴
نماهنگ‌های تبلیغاتی داعش به ترکی و اویغوری

این نماهنگ ها از سوی یک مرکز رسانه ای وابسته به داعش موسوم به "الحیاة" تولید می شود و جالب آن که آرم این مرکز، کاملا مشابه آرم شبکه قطری الجزیره است.

در این کلیپ ها که با تدوین و تنطیم حرفه ای و با استفاده از تکنیک های پیشرفته تولید می شود، داعش تصویری کاملا متفاوت با واقعیت خود را به نمایش می گذارند و به دور از صحنه های خشن اعدام های فجیع، از آهنگ ها، تصاویر و نواهایی استفاده می کند که به سادگی می تواند جوانان پرشور و بی منطق را به خود جلب کند.

در این ویدیو، ابتدا بخشی از یک نماهنگ به زبان ترکی به نام "راه جهاد"؛ و در ادامه بخشی از نماهنگی به نام "بیا دوست من" به زبان اویغوری آمده است.

ایگوری، زبان مسلمانان چین و ترکستان شرقی است که ریشه ترکی دارد و رسم الخط آن شبیه اردو است. بیش از 11 میلیون نفر از جمعیت اویغوری ها در چین و بقیه که جمعا کمتر از 500 هزار نفر هستند در قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکیه و روسیه زندگی می کنند.

منبع: شبکه العالم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها