«خام‌فروشی» در بازار محصولات ایران

ارزش‌افزوده‌ای که از دست می‌دهیم

رئیس کل سازمان توسعه تجارت از کاهش 23 درصدی خام فروشی مواد معدنی خبر داد و گفت: این آمار نشانگر توجه به رویکرد صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر در کشور است.
کد خبر: ۸۱۴۶۰۰

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد افزود: در سال 1393 صادرات مواد خام معدنی با روندی نزولی 23 درصد کاهش ارزشی و 25 درصد کاهش وزنی را شاهد بوده است، در حالی که بخش اعظم صادرات در این مجموعه مربوط به سنگ‌آهن است .

وی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت سال 1393 در راستای حمایت از صنایع پایین دست و ایجاد محدودیت برای صادرات مواد خام و میانی مورد نیاز در داخل کشور، پیشنهاد وضع عوارض بر صادرات 24 قلم کالای صادراتی را جهت تصویب به شورای اقتصاد ارسال کرد که از این بین 13 قلم در دسته مواد معدنی (خام و میانی) طبقه‌بندی شده و برای هر کدام عوارض صادراتی معادل 10 تا 80 درصد پیشنهاد شد.

به گفته افخمی راد ، کاهش صادرات مواد خام از یک سو و از سوی دیگر رشد صادرات انواع محصولات معدنی در سال 1393 بیانگر توجه به رویکرد صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر در کشور است که این امر در قالب سیاستگذاری‌های صورت گرفته در ارتباط با برقراری محدودیت در صادرات مواد و محصولات با ارزش افزوده کمتر و نبود مشوق‌های صادراتی برای این گروه از صادرکنندگان تجلی یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها