حاشیه های تلخ و شیرین یک گلریزان

۳۰۰میلیون کارت به کارت در یک ساعت + عکس

جشن گلریزان ستاد دیه تهران شب گذشته همراه با حاشیه های تلخ و شیرینی برگزار شد اما جمع آوری ۳۰۰ میلیون تومان کمک مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر خوش این مراسم بود.
کد خبر: ۸۱۴۴۱۶
۳۰۰میلیون کارت به کارت در یک ساعت + عکس

«جشن گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد»؛ نام مراسمی بود که شب گذشته در باغ موزه دارآباد تهران توسط ستاد دیه استان تهران برگزار شد. البته شهرداری منطقه یک هم در این مهم مشارکت داشت اما این جشن گلریزان حاشیه های تلخ و شیرینی به همراه داشت.

قرار بود حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر میهمان این ضیافت افطاری باشند اما جمعیت میهمانان به حدود ۱۵۰ نفر افزایش یافت. از کارکنان و مسئولان شهرداری منطقه تا خیرین و هنرمندان یک به یک با دوستان یا خانواده وارد فضای باز موزه دارآباد می شدند. بعد از دعا و اذان مغرب جایی برای نشستن تعداد زیادی از میهمانان نبود و حتی اسباب پذیرایی هم کم آمد.

هرچند این مراسم توسط ستاد دیه استان تهران برگزار شد اما قائم مقام شهردار منطقه یک با عذرخواهی از خیرین اعلام کرد که سال آینده تمام مسئولیت کار را برعهده خواهد گرفت تا دیگر کاستی رخ ندهد.

مراسم با قرائت قرآن کریم و سرودملی و اجرای علی ضیاء مجری سیما رسما آغاز شد و ابتدا گروه تواشیح چند کار خوب ارائه کردند.

هدف اصلی گلریزان برای آزادی زندانیان بود و همانند سالهای گذشته گروه همدلی سکان هدایت خیرین را بر عهده گرفت.

بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون که مسئولیت گروه همدلی هنرمندان را برعهده دارد خطاب به مسئولان شهرداری منطقه یک تهران گفت: اگر شهرداری پولی که برای صدور یک مجوز ۱۵۰۰ متری بنا در این منطقه می گیرد را کمک کند با آن می توان تعداد زیادی زندانی آزاد کرد که قائم مقام شهردار منطقه یک گفت: در این مورد شهرداری همکاری و تعامل خوبی با ستاد دیه دارد البته با تشویق حاضران قائم مقام شهرداری منطقه یک میلیون تومان از حساب شخصی خود بعنوان اولین خیر این مراسم کمک کرد.

با پیشنهاد مجری برنامه بهمن دان مامور شد با دستگاه کارت خوان سیار یک به یک سر میز افطاری میهمانان رفته و کمکهای مردمی را جمع آوری کند که با استقبال خیرین گلریزان آغاز شد. در طول مراسم از ساعت ۲۱ تا ۲۲ توزیع شام طول کشید و این ناهماهنگی ها موجب شد تا محسن رفیق دوست رئیس هیئت مدیره ستاد دیه تهران با حضور در جایگاه از حاضرین و خیرین عذرخواهی کند.

این مراسم بدون دعوت و حضور خبرنگاران برگزار شد که دلیل آن هنوز اعلام نشده و خبرنگار مهر از سوی هنرمندان دعوت شده بود اما حمایت هنرمندان از این حرکت مردمی قابل تامل بود.

در این میان میز کوچکی هم در گوشه محوطه حیاط خلاصه پرونده های محکومان مالی و دیه و طلاق را ارائه می کرد تا خیرین بر اساس میزان مالی محکومیت ها مسئولیت آزادی زندانیان را قبول کنند.

در انتهای مراسم حدود ۲۰۰ میلیون تومان خیرین از طریق پذیرش پرونده های محکومان جرائم غیرعمد متعهد به آزادی زندانیان شدند و گروه همدلی هم توانست از خیرین حاضر در مراسم ۱۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جذب کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها