با حضور بی سابقه مردم سنندج ؛

آتش سوزی آبیدر سنندج مهار شد + عکس

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: آتش سوزی آبیدر سنندج بعد از سه ساعت تلاش و همکاری نیروهای مردمی و دستگاه های دولتی مهار شد و تنها بخش کوچکی در اطراف روستای مربزان باقی مانده است.
کد خبر: ۸۱۳۹۰۵
آتش سوزی آبیدر سنندج مهار شد + عکس

مرتضی سنندجی افزود: هم اکنون با کمک نیروهای مردمی، بسیج، سپاه، ارتش و آتش نشانی، آتش در ابیدر سنندج مهار شده است و مردم و نیروهای کمکی در حال خاموش کردن باقیمانده آتش سوزی هستند.

وی با قدردانی از گروه های مختلف مردم شهر سنندج گفت: بدون شک اگر همت و تلاش جوانان سنندجی نبود مهار آتش به این زودی ها امکانپذیر نبود.

سنندجی در مورد وسعت منطقه آتش سوزی و خسارات آن، گفت: تخمین وسعت منطقه آتش سوزی به دلیل تاریکی هوا مقدور نیست.

به دنبال آغاز آتش سوزی در اطراف پارک جنگلی ابیدر سنندج، ستاد مدیریت بحران استان کردستان تشکیل جلسه داد و استاندار کردستان در این نشست از مردم و دستگاه های دولتی خواست تمام تلاش خود را برای مهار آتش بکار ببرند.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان بعد از این جلسه به همراه معاونان خود به منطقه آتش سوزی رفت از نزدیک به مدیریت مهار آتش پرداخت.

آبیدر یا ' ئاویه ر' نام کوهی است مشرف به شهر سنندج که حدود 2350 متر ارتفاع دارد و یکی از تفرجگاه های اصلی مردم شهر سنندج به شمار می رود.

برخی از مکان های گردشگری مشهور آن عبارت اند از کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه)، تاقه دار، امیریه، هفت آسیاب، بان شلانه، کچک(سنگ) قرآن، کانی کچک و قله آبیدر که پناهگاهی هم برای کوهنوردان درآنجا ساخته شده است.

قدردانی استاندار کردستان از مردم به خاطر مهار آتش سوزی آبیدر سنندج

استاندار کردستان از تلاش و همت خودجوش مردم شریف سنندج به ویژه جوانان ، نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های اجرایی استان کردستان برای مهار آتش سوزی آبیدر تشکر و قدردانی کرد.
عبدالمحمد زاهدی در محل آتش سوزی و در ارتفاعات آبیدرتاکید کرد: با توجه به اینکه امکان انتقال و دسترسی ماشین آلات به محل آتش سوزی وجود نداشت اگر همت مردم و جوانان سنندجی نبود مهار آتش با مشکل مواجه می شد.

او گفت: با توجه به اینکه امکان تکرار آتش سوزی ها وجود دارد باید در نقاط مشرف و ارتفاعات آبیدر و همچنین کوه های مرتفع استان دیده بان هایی مستقر شوند تا در صورت بروز آتش سوزی اطلاع رسانی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار کردستان به مسوولین یادآور شد که در میان قسمت های جنگلی و مکان های نزدیک به کوه آبیدر آتش بر تعریف کنند تا در مواقع بروز آتش سوزی، محل سکونت مردم و پوشش های جنگلی صدمه نبیند.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان به همراه معاونان و همچنین اعضای ستاد مدیریت بحران استان کردستان از ابتدای آتش سوزی در محل حضور داشت و به مدیریت مهار آتش پرداخت.

متاسفانه تعدادی اندک از شهروندان سنندجی که در خاموش کردن آتش مشارکت کرده بودند دچار مشکلات تنفسی شده اند و دیگران به آنها کمک می کنند.

وسائل نقلیه امدادی و آتش نشانی نیز در حال ترک کوه آبیدر سنندج هستند و اقشار مختلف مردم نیز با دست و صورتی سیاه و چشمانی قرمز نیز از کوه آبیدر پائین می آیند.

هم اکنون به دلیل تاریکی هوا از یک سو و حجم بالای آتش سوزی از سوی دیگر امکان تخمین سطح آتش سوزی ممکن نیست.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
افسوس كه هردم بر اثر ندانم كاری آدمیان بسوزند وبسوزند....
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
سلام سنندج شهر خیلی خیلی قشنگه من 22ماه اونجاه بودم چرا آتیش گروفت
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
خبر اتش سوزی ساع 4 بعد ازظهر به شماره 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع داده شد ولی هیچ یك از مسئولین یگان حضور نداشتند فقط یك سرباز وظیفه بود ان هم توانای هیچ كاری نداشت . مدیركل ناتوان منابع طبیعی هیچ كاری ازدستش برنیامد و كاركنان یگان جواب ایشان را نمیدهند مدیر غیر بومی بودن این مشكل را دارد كه نمایندگان ما هم توانائی جابجای ایشان راندارند برای مردم شهرسنندج متاسفیم !
تسكین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
دلیل اتش گرفتنش چی بود
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
واقعا جای تاسف داره كه در كل استان كردستان هلیكپتر آب پاش وجود ندارد
آبیدر سنبل شهر سنندج است
پارسال كلی پذر پاشی كردن ولی باز سوووخت
مردم شهر سنندج كارخانه ای ندارن كه توش مشغول بشن یا تجارت خوبی ندارن
تنها چیزی كه بهش دل خوشن این آبیدره
مسئولین خواهشا خواهشا در حفظ و ارتقای آن بیشتر توجه داشته باشید
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
امشب نازنین ترین شهر دنیا
تا صبح بیدار است
و با اشكهایش
آتشی كه بر جان مادرش انداخته اند
خاموش میكند.
و از فردا باید
تا بهار سال بعد
مادرش راسیاه پوش و غم بار ببیند....

آبیدر مادر تمام سنندج است
و میدانم نفرین رسم مادران نیست
اما من مثل او بزرگ نیستم
وقتی سوختنش را میبینم
در دل از خدا میخواهم آتش به جانش بیافتد
آن كس كه به عمد آتش به جان آبیدرم انداخت.
بهنام اعظمی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
كردها نشان دادند كه همیشه به سرزمین و آب و خاكشون وفادار هستند. از استاندار محترم تقاضا می شود كه برای كنترل چنین آتش سوزی هایی حداقل یك هلیكوپتر در اختیار مردم قرار بگیرد تا مردم كرد غیرت و تعصب خود را نسبت به طبیعت و منابع طبیعی خودشون نشون بدن.
س
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
۰
۰
جای تعجب بسیارداردكه چطورهمزمان آتش سوزی به این سهمگینی درطول چندین كیلومترایجادشد.واقعاجای بررسی وپیگیری جدی دارد.
سمكوسنندجی
Germany
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
۰
۰
سنندج فقط یك جای دیدنی داردوآنهم پارك جنگلی آبیدراست.افسوس ودریغ كه آنجاهم طعمه حریق شدوازبین رفت .متاءسفانه من بابررسی خیلی ازسایتهامتوجه نشدم درست چه نقاطی ازكوه آبیدرسوخته واكثرعكسهادرشب گرفته شده .من اهل سنندج هستم كه سالهاست ازسنندج دورم واین مسئله برایم تكان دهنده بود. آبیدرخیلی قشنگ بودیادش بخیر.
پدربزرگ
Germany
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
۰
۰
اگركسی میداندعلت اصلی آتش سوزی راتوضیح بدهدماكه چیزی دستگیرمان نشد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها