در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان شد؛

تهدیدات آمریکا مذاکرات را تحت تاثیر قرار می دهد

سخنگو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به تمدید مذاکرات به مدت یک هفته گفت: تمدید مذاکرات اگر به قصد رسیدن به نتیجه باشد اشکالی ندارد اما اگر قصد، وقت کشی است نباید به ادامه آن تمایلی نشان داده شود.
کد خبر: ۸۱۳۲۹۰
تهدیدات آمریکا مذاکرات را تحت تاثیر قرار می دهد

نوذر شفیعی نمانده ممسنی در گفتگو با جام جم آنلاین تمدید مذاکرات را در شرایط فعلی، امری طبیعی دانست افزود:وقتی مذاکرات به جایی می رسد که درموضوعاتی باید صحبت بیشتری شود معمولا مذاکرات تمدید می شود اما اگر ملاک،صحبت‌های مقام معظم رهبری و رعایت خطوط قرمز باشد قاعدتا تکلیف مذاکرات باید تا امروز مشخص می شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: خطوط قرمز وموضوعات آن صریح وروشن است ،صحبت این است که آیا تحریم ها همزمان با اجرای توافق نامه لغو می شود؟ آیا تحقیق وتوسعه بدون هیچ محدودیتی ادامه می یابد؟ آیا نظارت رایج بین‌المللی در مورد ایران انجام می شود یا نظارت هایی فراتر از پروتکل الحاقی یا رژیم های پادمان قرار است انجام شود! و در نهایت آیا زمان اجرای توافق یعنی مدت زمان اجرای برنامه جامع هسته ای در چه بازده زمانی قراراست ادامه یابد و زمانی10 یا 15 ساله ویا مدت 5 سال که مد نظر ایران است اعمال می شود!

نماینده ممسنی افزود:اگر به این سوالات پاسخ داد شود توافق حاصل می شود درغیر این صورت توافقی انجام نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که طولانی شدن زمان مذاکرات چه کمکی به حل پرونده هسته ای جمهوری اسلامی خواهد کرد گفت:بنظر می رسد اگر کار تمدید مذاکرات در چارچوب منتطقی برای حل اختلافات باشد مشکلی نداشته باشد ،ولی وقتی خطوط قرمز نظام در مذاکرات مشخص است و بخواهیم بر سر آن مذاکره کنیم دیگر ادامه مذاکره معنایی ندارد .

وی در واکنش به تهدیدات رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا در حین مذاکرات هسته ای افزود:گزینه نظامی آمریکایی ها در مورد ایران همیشه روی میز آنان بوده ولی بهتر است که مقامات آمریکایی بدانند در سایه تهدید هرگز توافقی حاصل نمی شود وحتی این فرآیند پیچیده تر خواهد شد.

وی افزود:‌ تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی به نتیجه رسیدن مذاکرات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها