در حالی که تیم مذاکره کننده هسته‎ای کشورمان اعلام کرده است که در مذاکرات لوزان، ایران هیچگونه تعهدی به طرف مقابل نداده و این مذاکرات تنها به یک بیانیه مطبوعاتی ختم شده است، جان کری مدعی شد ایران در لوزان چهار مورد کلی را تعهد کرده است و شرط تحقق توافق نهایی، عمل کردن به این چهار تعهد است.
کد خبر: ۸۱۱۶۳۹
عصبانیت جان کری از شروط ایران

به گزارش رجانیوز، جان کری که ظاهرا از سخنرانی اخیر رهبری معظم انقلاب و تعیین شروط نهایی ایران برای پذیرش یک توافق عصبانی به نظر می‎رسید، در پاسخ به خبرنگاری که موضع دولت امریکا در قبال این فرمایشات را جویا شده بود گفت: آنچه ما همیشه درباره آن شفاف سازی کرده ایم این بوده است که ما بوسیله چیزی هدایت،مشروط و یا مرعوب نمی شویم.

وی افزود: ممکن است که ایران به تمامی تعهدات خود در قبال توافقنامه لوزان پایبند نباشند که در این صورت توافقی در کار نخواهد بود.اگر این مسائل مهم حل و فصل نشوند آنگاه توافقی در کار نخواهد بود.

ادعای پذیرش تعهدات از سوی ایران در مذاکرات لوزان در حالی از سوی جان کری مطرح شده است، که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مهم خود پس از این مذاکرات، به صراحت اعلام کردند که از نظر ایشان هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته است که بتوان در قبال آن اظهار نظر کرد.

جنجال حاشیه‌سازان در افطاری رئیس جمهور

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه شب گذشته حسن روحانی رئیس‌جمهور با برخی از روحانیون و ائمه جمعه اظهار داشت: در مراسم شب گذشته ابتدا یکی از آقایان صحبتی را درخصوص دین و شریعت مطرح کرد، دومین نفر هم فرزند آیت‌الله جوادی آملی بود که به ارائه سخنرانی درباره مسائل عرفانی و اخلاقی پرداخت.

وی در گفت‌وگو با فارس تصریح‌کرد: اما نفر سوم آقایی به نام ادیب بود که خود را طلبه‌ای از حوزه علمیه قم معرفی کرد و ما شناختی از وی نداشتیم.

عضو جامعه روحانیت مبارزه با بیان اینکه ادیب در سخنرانی خود به تطهیر سران فتنه و لزوم رفع حصر آنان اشاره کرد، افزود: وی در سخنان خود به ممنوع‌التصویری رئیس جمهور دوران اصلاحات در جراید پرداخت و آن‌را تجاوز به قانون اساسی دانست و پس از آن از سران فتنه نام برد و اعلام کرد که این افراد بدون محاکمه در محدودیت هستند که این هم تجاوز به قانون اساسی است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه سخنان ادیب با واکنش شدید جمعیت حاضر در ضیافت افطار روبرو شد خاطرنشان کرد: پس از سخنان ادیب عده‌ای خطاب به آقای روحانی گفتند ما را اینجا آورده‌اید تا جریان فتنه را تطهیر کنید؟؛ عده‌ای هم می‌خواستند جلسه را ترک کنند که با وساطت ماندند.

تاکتیک جدید داعش

منابع نزدیک به داعش اعلام کردند، شکست در اولین روز نبرد تصرف حسکه داعش را به شدت خشمگین کرده و موجب شده تا گروه امنیتی داعش که روند نبردها در عراق و سوریه را زیر نظر دارد، دستور به بازداشت و دور کردن تمام سرکردگان و فرماندهان میدانی این گروه و عقب کشیدن «جیش الولایه» که عناصر آن را تکفیری‌های سوری و خارجی تشکیل می‌دهند و به «مهاجرین و انصار» معروف شده‌اند، از میدان‌های درگیری‌ داده است.

به گزارش فارس، قرار است، به جای جیش الولایه یا همان مهاجرین و انصار، «جیش الخلافه» وارد عرصه درگیری‌ها و نبردها شود که 80 درصد عناصر آن را تکفیری‌های قفقاز تشکیل می‌دهند و ایفاگر نقش نیروهای ویژه داعش هستند و حتی یک عنصر سوری هم میان آنها وجود ندارد. فرماندهی این نیرو را «ابو عمر چچنی» برعهده دارد.

نکته قابل تامل در حمله اخیر داعش به شهر حسکه آن بود که این گروه از تاکتیک جدیدی در نفوذ به داخل شهر یعنی نقاط ضعیف استفاده کرد که در کوی «النشوه» نمود پیدا کرد.

حمله داعش از جنوب این منطقه شبانه آغاز شد و در حالی‌که ارتش سوریه با استفاده از منورها حمله عناصر تکفیری داعش را دفع می‌کردند، این گروه از عناصر نفوذی خود برای نفوذ به کوی النشوه غربی استفاده کرد تا در اولین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه تعدادی از عناصر داعش به کوی النشوه غربی نفوذ کرده باشند.

این نفوذی‌ها در اولین گام بیمارستان کودکان و دانشکده ادبیات و ساختمان شرکت برق حسکه را تصرف کردند و شماری از اهالی منطقه از جمله کودکان و پزشکان را اعدام کردند.

به این ترتیب شماری از ساکنان منطقه و همچنین نیروهای دفاع مردمی توسط عناصر داعش ذبح شدند و در حالی‌که مابقی ساکنان منطقه از وحشت داعشی ‌ها به نقاط دیگر شهر فرار می‌کردند، جای آنها را نیروهای ارتش سوریه گرفتند تا مانع پیشروی آنها به مناطق دیگر و ادامه جنایات آنها شوند.

به دنبال آن ارتش ابتکار عمل را در دست گرفت و عناصر داعش را وادار به عقب نشینی از بیمارستان کودکان و دانشکده ادبیات حسکه کرد. آنچه پیشروی ارتش در مناطق تحت تصرف داعش در حسکه را با کُندی مواجه کرده، استقرار تک تیراندازان داعشی روی ساختمان‌های این مناطق است که کوچکترین پیشروی نیروهای دفاع مردمی و ارتش سوریه هدف می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اكبر
Netherlands
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
۰
۰
خب ... كه عصبانی است , ایران و ایرانی به كسی باج نمی دهد , برن هر غلطی می خواهند بكنند كه نمی توانند هم انجام دهند , اقتصاد ایران به دلیل رانت خوری و اختلاس است كه مشكل دارد نه تحریم , زیرا این مملكت همه چیز دارد , علم هم دارد كه میتوانند از همه چیز استفاده كند برای تولید محصولات اما از جوانان و نیروهای متخصص استفاده نمی شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها