مخترع ایرانی ساخت:

قابل شرب کردن آب آلوده در ۱۰ دقیقه

یک مخترع ایرانی موفق به ساخت سیستمی شد که می تواند در شرایط اضطراری، آب های آلوده را به آب آشامیدنی تبدیل کند.
کد خبر: ۸۱۲۰۰۵
قابل شرب کردن آب آلوده در ۱۰ دقیقه

احمد بهراد - مخترع «سیستم گندزداری الکترولیزی آب در شرایط اضطراری» گفت: سالم بودن آب آشامیدنی یک مسئله جهانی است. چراکه آب آلوده بیشترین تاثیر را بر روی سلامتی افراد می گذارد.

وی افزود: از این رو موفق به ساخت سیستمی جهت ضد عفونی آب، بدون استفاده از کلر، ازون و لامپ های «uv» شدیم تا از این طریق میزان آلودگی آب ها را کاهش دهیم و از آنها برای آشامیدن استفاده کنیم.

بهراد با بیان اینکه در این سیستم از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود، اظهار کرد: در این دستگاه از دو الکترود گرافیتی استفاده شده که با به کارگیری آن در آب و وصل کردن جریان برق به ضد عفونی کردن آب می پردازد.

وی افزود: این سیستم می تواند در شرایط بحرانی همچون زلزله، سیل، جنگ و ... به کار رود و با استفاده از آن، آب چاه ها و تصفیه نشده را برای نوشیدن استفاده کرد.

مخترع «سیستم گندزداری الکترولیزی آب در شرایط اضطراری» گفت: سیستم ضد عفونی کننده قادر است تا در زمان 10 دقیقه، 10 لیتر آب را ضد عفونی و قابل شرب کند.

بهراد در خصوص مزیت های این روش گفت: راندمان این سیستم بالاست و بدون اینکه در آب طعم و بوی نامطبوعی ایجاد کند به ضد عفونی کردن آب می پردازد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها