شهادت 3 ایرانی در انفجار مسجد امام جعفر صادق(ع) کویت

مقامات وزارت بهداشت کویت با انتشار بیانیه ای اسامی شهدا و مصدومان حادثه تروریستی انفجار مسجد امام صادق(ع) این شهر را اعلام کردند که در این میان سه نفر از شهدا و پنج نفر از مجروحان، ایرانی هستند.
کد خبر: ۸۱۱۹۷۴
شهادت 3 ایرانی در انفجار مسجد امام جعفر صادق(ع) کویت


به گزارش ایرنا از کویت سه نفر از اتباع ایرانی به نام های محمد سعید مطرودی، سید محمدرضا موحدی (فرزند محمد علی) و عبدالحمید محمود (فرزند سعید) در پی انفجار تروریستی مسجد امام جعفر صادق(ع) در منطقه صوابر در پایتخت کویت و حین ادای نماز جماعت و با زبان روزه به مقام والای شهادت رسیدند.

در میان مصدومان این حادثه تروریستی نیز پنج ایرانی به نام های حاج فضل الله وفادار، فرج الله قائدی حیدری، جاسم بیت سیاح، رحیم عظیم بیت سیاح و محمودی اعلام شده است .

مسوولان سفارت ایران در کویت در حال پیگیری مساله انتقال پیکرهای هموطنان شهید به کشور و رسیدگی به نحوه درمان مجروحان بستری شده در بیمارستان های کویت هستند.

قرار است آیین تشییع و خاکسپاری شهدای روزه دار این حادثه که ظهر دیروز و حین برگزاری نماز جمعه توسط یک عامل انتحاری وابسته به گروه تکفیری داعش به شهادت رسیدند، عصر امروز در مقبره شیعیان کویت برگزار شود.

همچنین مراسم ترحیم این شهدا به مدت سه روز پس از نماز عشا در مسجد الکبیر کویت که مسجد رسمی و بزرگ این کشور محسوب می شود، برگزار می شود.

هیات دولت کویت نیز در جلسه فوق العاده خود و به منظور بزرگداشت شهدای مسجد امام صادق(ع) امروز (شنبه) را عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز دیروز در تماسی تلفنی با همتای کویتی خود حادثه انفجار در مسجد امام جعفر صادق(ع) را محکوم و با دولت و ملت کویت ابراز همدردی کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با صدور پیامی شهادت نمازگزاران روزه دار در مسجد امام صادق (ع) کویت را تسلیت گفت.

بر اساس اعلام منابع خبری گروه تکفیری داعش مسوولیت انفجار تروریستی دیروز مسجد امام جعفر صادق(ع) در منطقه صوابر در مرکز پایتخت کویت را برعهده گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها