انفجار تروریستی در مسجد امام جعفر صادق (ع) منطقه الصوابر در کویت 16 کشته و 70 زخمی برجا گذاشت که حال 25 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.
کد خبر: ۸۱۱۷۱۷

به گزارش جام‌جم و به نقل از المیادین، این انفجار تروریستی نمازگزاران روزه‌داری را مورد هدف قرار داد که مشغول اقامه نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد امام جعفر صادق (ع) بودند. بر این اساس، عامل انتحاری در رکعت آخر وارد مسجد شد و در حالی که فریاد «ان‌الله مع‌الصابرین» سر می‌داد، خودش را منفجر کرد.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد، داعش مسئولیت حمله به مسجد امام صادق(ع) کویت را برعهده گرفته و ابوسلیمان‌الموحد به عنوان عامل انتحاری معرفی شده است. داعش همچنین در هفته‌های گذشته اعلام کرده بود مسئول حملاتی به مساجد شیعیان در یمن و عربستان سعودی بوده است.

روز گذشته پس از این انفجار «شیخ صباح الاحمد» امیر و «صباح احمد جابر الصباح» پادشاه کویت ضمن بازدید از محل انفجار تروریستی روز جمعه وضعیت کنونی را مورد بررسی قرار دادند. مقامات کویت دستور آماده‌باش کامل را به نیروهای امنیتی و انتظامی داده‌اند. نیروهای امنیتی و انتظامی کویت هم‌اکنون منطقه صوابر واقع در مرکز پایتخت این کشور را کاملا محاصره کرده و رفت و آمدها را تحت کنترل دارند. شورای وزیران کویت نیز برای بررسی پیامدهای این حادثه تروریستی جلسه فوق‌العاده برگزار کرده است.

عملیات امداد و انتقال مجروحان و مصدومان این حادثه تروریستی نیز آغاز شده و ماموران امداد و نجات در حال رسیدگی و انتقال مصدومان و آسیب‌دیدگان به مراکز درمانی هستند. تمام بیمارستان‌های کویت نیز به حالت آماده‌باش درآمده و بانک خون این کشور با اعلام حالت اضطراری از مردم این کشور خواست برای اهدای خون به این مرکز مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها