عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام‌پزشکی و مسئول دادگاه بدوی این سازمان از کاهش شکایات تعرفه‌ای و زیرمیزی خبر داد و در عین حال گفت: در حال حاضر تخلفات بیشتر در حوزه خود بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۱۱۸۸۴
افزایش تخلفات مالی بیمارستان‌ها درمقابل کاهش زیرمیزی پزشکان

دکتر ایرج خسرونیا، در مورد میزان شکایات تعرفه‌ای از ابتدای فعالیت سامانه 1690 در 15 آبان ماه سال 93، با بیان اینکه تعداد شکایات در کل کشور زیاد بوده است، در عین حال گفت: البته شکایات مربوط به تعرفه‌ها بیش از 200 عدد نبوده و این میزان شکایات در دادگاه‌ها و دادسراهای مختلف بررسی شده است. در برخی موارد نیز اشتباه رخ داده است یعنی اصلا پزشک پول زیادی نگرفته و اشتباهی رخ داده است.

کاهش شکایات تعرفه‌ای و افزایش تخلفات بیمارستان‌ها

خسرونیا با بیان اینکه در تهران نیز 17 الی 18 پرونده در خصوص شکایات تعرفه‌ای ثبت شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تخلفات بیشتر در حوزه خود بیمارستان‌هاست. به این معنی که بیمارستان‌ها بنابر اشتباهات محاسباتی پول زیادی می‌گیرند. بنابراین بیشترین میزان شکایات در حوزه بیمارستان‌ها و افزایش دریافت وجه از سوی آنهاست در حالیکه تعداد شکایات مربوط به تعرفه‌ها و زیرمیزی کاهش یافته است.

به گفته وی، منظور از اشتباهات محاسبه‌ای در بیمارستان‌ها این است که مثلا زمانی که بیمار همراه دارد در بیمارستان از او پول بیشتری اخذ کرده یا در زمان تشکیل پرونده پول بیشتری می‌گیرند و در برخی موارد نیز پول تخت را افزایش می‌دهند؛ سپس با محاسبه این اقدامات کوچک پول بیشتری از بیمار دریافت می‌کنند.

اخطار به 30 بیمارستان خصوصی متخلف

وی اعلام کرد: این تخلفات بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی اتفاق افتاده و تاکنون 30 مورد شکایت در این خصوص داشته‌ایم که اخطاریه به آنها داده شده، برای آنها تشکیل پرونده داده و محاکمه شده‌اند.

خسرونیا در خصوص چگونگی برخورد با متخلفان اظهار کرد: ابتدا پرونده به نظام پزشکی ارجاع داده و بعد از آن مسئولان فنی بیمارستان‌ها را به دادگاه خوانده و در صورتیکه ثابت شود که تخلف روی داده و مقصر بودند، محاکمه می‌شوند.

وی محکومیت‌های اعمالی را برای متخلفین بین توبیخ کتبی، درج در پرونده و سه ماه محرومیت از طبابت متغیر عنوان کرد. ( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها