فریبا کوثری در برنامه جشن رمضان:

تجمل‌گرایی لذت‌های ساده را از ما می‌گیرد

همزمان با شامگاه ششمین روز از ماه مبارک رمضان جشن شبانه " مهمانی خدا " در سالن آمفی تئاتر روباز دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز شد.
کد خبر: ۸۱۱۳۱۲
جشن شبانه مهمانی خدا در دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22، شب گذشته ، دوم تیر مصادف با ششمین شامگاه ماه مبارک رمضان اولین ویژه برنامه صحنه ای ماه مبارک رمضان در قالب بسته رمضانی " فصل نیایش " برگزار شد.

بر اساس این گزارش جشن شبانه مهمانی خدا به همت فرهنگسرای تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 22 ، هر شب از ساعت 22 تا 24 در سالن آمفی تئاتر روباز دریاچه شهدای خلیج فارس با برنامه های متنوع نمایشی ، موسیقی ، مسابقه و با دعوت از میهمانان ویژه ، تا پایان این ماه مبارک میزبان شهروندان خواهد بود.

این گزارش می افزاید : در نخستین شب از اجرای جشن مهمانی خدا پس از قرائت مجلسی قرآن کریم توسط قاری بین المللی مجید احمدی ، گروه نمایشی قلقلی با موضوع آسمان آبی – زمین پاک برای کودکان و نوجوانان برنامه ای شاد و آموزشی اجرا کردند. هم چنین قطعاتی در موسیقی پاپ توسط عمران طاهری اجرا شد و گروه اسوه نیز به اجرای تواشیح پرداختند.

هم چنین اجرای موسیقی توسط گروه هنری هادیان و اجرای نمایش با عنوان خط سفید و موضوع ترافیک به کارگردانی مجید نصیری و اجرای گروه کودک آفتاب و مهتاب از جمله برنامه های صحنه ای هفتمین شب ماه مبارک است که امشب (چهارشنبه سوم تیر) میزبان شهروندان و به ویژه کودکان و نوجوانان خواهد بود.

علاوه بر اجرای برنامه های صحنه ای، نمایشگاه " فصل نیایش " و " مهمانی خدا " با بیش از 50 غرفه در بخش های پردیس قرآنی ، فرهنگی هنری ، حجاب و عفاف ، ورزشی در محوطه ساحلی دریاچه شهدای خلیج فارس، تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 20 تا 24 میزبان شهروندان خواهد بود.

بر اساس این گزارش غرفه های بخش پردیس قرآنی شامل تلاوت نور، سبک زندگی، بازی های قرآنی، پازل قرآنی، ارایه محصولات فرهنگی قرآنی، سفالگری با موضوعات قرآنی ، آموزش کتاب سه بعدی قرآنی و نسیم بهشت است که با حضور روحانیون و کارشناسان دینی و فرهنگی خدمات متنوعی به شهروندان ارایه می دهد.

هم چنین خیابان هنر در این نمایشگاه برپا گردیده و هر شب از ساعت 20 تا 24جلوه ها و محصولات هنری توسط هنرمندان به صورت کارگاهی ارایه می شود. نقاشیخط ، معرق چوب، طراحی چهره و کاریکاتور، خطاطی روی چرم و... از بخش های مختلف خیابان هنر است.

بر اساس این گزارش غرفه های بخش پردیس فرهنگی هنری نیز شامل نمایشگاه صنایع دستی، کارگاه سفالگری، هوش و خلاقیت، آموزش رباتیک همراه با وسایل و تجهیزات، عروسک سازی، عکاسخانه، شمسه مجازی، آشنایی با بازی های بومی و محلی، پرورش فکری، غرفه خط سفید ویژه آموزش های ترافیکی به کودکان و غرفه مدافعان حرم است.

همچنین پردیس حریم ریحانه به صورت مستقل به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص دارد. در غرفه پیوند آسمانی خیرین با کودکان بی سرپرست آشنا می شوند و در صورت تمایل آنان را تحت حمایت خود قرار می دهند.

هم چنین در غرفه غربالگری، خدمات اسکن رایگان کف پا و تشخیص بیماری های مربوط به پا به شهروندان ارایه می شود.غرفه بیمه ، 1888 نیز آماده خدمات دهی به شهروندان هستند.

این گزارش می افزاید: در پردیس ورزشی نیز غرفه هایی به فعالیت های مربوط به ورزش های جسمی و فکری اختصاص دارد که به ویژه میزبان نوجوانان و جوانان است. دارت ، ایرماک بانوان و آقایان و فوتبال دستی و....از جمله بخش های پردیس ورزشی است.

هم چنین غرفه رادیو رمضان در ایام برگزاری نمایشگاه به صورت زنده به اطلاع رسانی در باره برنامه های هرشب می پردازد.

در قالب ویژه برنامه های فرهنگی هنری " فصل نیایش " و " مهمانی خدا " هم چنین هر شب برنامه نمایشی " یاران جوان پیامبر(ص)" و " داستانهای بابا رمضون وسحر بانو" میزبان شهروندان است. برنامه نمایشی " یاران جوان پیامبر(ص)" به شرح زندگی ، رشادتها و فعالیت های یاران جوان حضرت رسول (ص) می پردازد.

در برنامه نمایشی " داستانهای بابا رمضون وسحر بانو" نیز دو شخصیت عروسکی تن پوش که درواقع پدربزرگ ومادربزرگ هستند، تجربیات خود را ازسفرهایی که به استان های مختلف کشور درایام ماه مبارک رمضان داشته اند بصورت نمایشی با مخاطبین درمیان گذاشته و از آداب ورسوم ، سحری وافطاری ، دید وبازدیدها و خوراکی های خاص هراستان در این ماه مبارک روایت می کنند.

اجرای برنامه " افطاری ساده " در منزل سه شهید منطقه 22 ، برپایی محفل انس با قرآن در 16 مسجد منطقه ، جزء خوانی قرآن کریم به صورت روزانه در فرهنگسرای تهران و خانه فرهنگ امیرکبیر و برپایی افطاری ساده در کتابخانه پندار از دیگر ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی هنری منطقه است.

شهروندان علاقمند برای بهره مندی از برنامه های فرهنگی هنری ویژه ماه مبارک رمضان ، در این ایام می توانند به مراکز زیر مراجعه کنند:

- بزرگراه همت غرب ، بزرگراه زین الدین ، بعد از شهرک گلستان ، میدان ساحل ، دریاچه شهدای خلیج فارس ، ضلع غربی دریاچه.

- فرهنگسرای تهران - انتهای بزرگراه رسالت غرب، سه راه دهکده المپیک، بوستان باغ نو، شماره تماس:44141133

- خانه فرهنگ امیرکبیر - دهکده المپیک ، شهرک گلستان، بلوارکاج، سروستان 11 ، پلاک 6 ، شماره تماس :44728018

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها