گفت‌وگو با حسن سلطانی، مجری برنامه‌ «ماه خدا»

سحر، بهترین زمان نیایش

ویژه برنامه های رمضانی مراکز فرهنگی هنری منطقه 22اعلام شد

یک ماه مهمانی شبانه خدا در دریاچه شهدای خلیج فارس

محوطه ساحلی دریاچه شهدای خلیج فارس تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب در ویژه برنامه های فرهنگی هنری «فصل نیایش» و «مهمانی خدا» میزبان هزاران شهروند روزه دار است.
کد خبر: ۸۱۰۴۱۴
یک ماه مهمانی شبانه خدا در دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22، ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با شعار «به مهمانی خدا خوش آمدید»، در دو بخش ایستگاهی و اجرای شبانه، در قالب دهها غرفه و بسته های برنامه های فرهنگی و دینی هرروز از اذان مغرب و عشاء تا 12 شب در محوطه ساحل غربی دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در قالب این برنامه رمضانی، بیش از 50 غرفه در بخش های پردیس قرآنی، فرهنگی هنری، حجاب و عفاف، ورزشی بر پا گردیده و میزبان تمامی شهروندان در گروه های سنی مختلف است.

غرفه های بخش پردیس قرآنی شامل قصص قرآنی، تلاوت نور، مفاهیم قرآنی، سبک زندگی قرآنی، بازی های قرآنی، پازل قرآنی، ارایه محصولات فرهنگی قرآنی، سفالگری با موضوعات قرآنی، کتابت و خوشنویسی آیات قرآن، غرفه های آموزشی و پاسخ به مسایل شرعی و شبهات است که با حضور روحانیون و کارشناسان دینی خدمات متنوعی به شهروندان ارایه می دهد.
همچنین خیابان هنر با رویکرد دینی از ساعت 20 تا 24 برپا و جلوه ها و محصولات هنری با محتوای دینی توسط هنرمندان به صورت کارگاهی ارایه می شود.

بر اساس این گزارش، غرفه های بخش پردیس فرهنگی هنری نیز شامل نمایشگاه صنایع دستی، کارگاه سفالگری، هوش و خلاقیت، رباتیک، عروسک سازی، عکاسخانه، آشنایی با آسیب های عرفان های نوظهور و غرفه مدافعان حرم است. هم چنین پردیس حریم ریحانه به صورت مستقل به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص دارد.

این گزارش می افزاید: در پردیس ورزشی نیز غرفه هایی به فعالیت های مربوط به ورزش های جسمی و فکری اختصاص دارد که به ویژه میزبان نوجوانان و جوانان است. هم چنین غرفه رادیو رمضان هرشب به اطلاع رسانی در باره برنامه های هرشب می پردازد.

در کنار بخش ایستگاهی، به مدت 20 شب نیز برنامه های زنده فرهنگی هنری با حال و هوای رمضان میزبان شهروندان روزه دار است. این برنامه ها پس از اقامه نماز جماعت در محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می شود و طیف متنوعی از جمله اجرای سرود، سخنرانی کوتاه کارشناسان در باره برکات رمضان و سبک زندگی اسلامی، اجرای زنده تواشیح، اجرای نمایش های آیینی، برگزاری مسابقه حضوری واهدای جوایز به برگزیدگان و... را در برمی گیرد.

در قالب ویژه برنامه های فرهنگی هنری «فصل نیایش» و «مهمانی خدا» که با مشارکت معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 22 برگزار می شود، هر شب برنامه نمایشی «یاران جوان پیامبر (ص)» و «داستانهای بابا رمضون و سحر بانو» میزبان شهروندان است. برنامه نمایشی «یاران جوان پیامبر(ص)» به شرح زندگی، رشادتها و فعالیت های یاران جوان حضرت رسول (ص) می پردازد.

در برنامه نمایشی «داستانهای بابا رمضون و سحر بانو» نیز دو شخصیت عروسکی تن پوش که درواقع پدربزرگ ومادربزرگ هستند، تجربیات خود را ازسفرهایی که به استان های مختلف کشور درایام ماه مبارک رمضان داشته اند بصورت نمایشی با مخاطبین در میان گذاشته و از آداب و رسوم، سحری و افطاری، دید وبازدیدها و خوراکی های خاص هراستان در این ماه مبارک روایت می کنند.

اجرای برنامه «افطاری ساده» در منزل سه شهید منطقه 22 ، برپایی محفل انس با قرآن در 16 مسجد منطقه، جزء خوانی قرآن کریم به صورت روزانه در فرهنگسرای تهران و خانه فرهنگ امیرکبیر و برپایی افطاری ساده در کتابخانه پندار از دیگر ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی هنری منطقه است.

شهروندان علاقمند برای بهره مندی از برنامه های فرهنگی هنری ویژه ماه مبارک رمضان ، در این ایام می توانند به مراکز زیر مراجعه کنند:

- بزرگراه همت غرب ، دریاچه شهدای خلیج فارس ، ضلع غربی دریاچه.

- فرهنگسرای تهران - انتهای بزرگراه رسالت غرب، سه راه دهکده المپیک، بوستان باغ نو، شماره تماس:44141133

- خانه فرهنگ امیرکبیر - دهکده المپیک ، شهرک گلستان، بلوارکاج، سروستان 11 ، پلاک 6 ، شماره تماس :44728018

- خانه فرهنگ گرمدره – بزرگراه تهران کرج ، شهرک گرمدره ، خ مهدیه ، جنب شورای اسلامی گرمدره ، شماره تماس:6101034

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها