گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازمان چای کشور دیروز در صحن علنی مجلس خوانده شد.
کد خبر: ۸۱۱۱۰۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور به علت خرید 52 هزار تن چای غیرقابل استفاده و توزیع آن ازطریق تعاونی روستایی به دست عامل خریدار صورت گرفته است.

همچنین صدور حواله کیلوی سوم برای شرکت‌های پیشتازان و ایرانیان در سال‌های 89 و 90 که ضربه سنگینی به تولید چای داخل کشور وارد کرده است و نیز صدور حواله برای شرکت صدرا بدون این که مبلغی پرداخت کرده باشد یا خریدی صورت گرفته باشد علت دیگر بررسی‌های کارشناسی مجلس از عملکرد سازمان چای کشور است.

پرداخت نشدن مطالبات چایکاران کشور تاکنون که در دوره جدید برداشت چای هم صورت گرفته از دیگر علل اصلی تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان چای کشور است. براساس بخشی از گزارش مجلس مشخص شد بیشتر دغدغه‌های مطرح شده بر خرید 52 هزار تن چای غیرقابل مصرف متمرکز است.

جمع‌بندی گزارش هیأت تحقیق و تفحص در مجلس از محرز شدن تخلفاتی از جانب خریداران چای سنواتی به‌علت اجرا نکردن تکالیف قانونی حکایت دارد.

در این گزارش همچنین نتیجه‌گیری شده است در این زمینه خلأهای قانونی وجود دارد و نظارت‌های لازم نیز برای واردات چای وجود ندارد. اهمیت حقوق اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و سلامت افراد جامعه و مصرف کنندگان چای نادیده گرفته شده است و خریداران چای سنواتی تخلفاتی را مرتکب شده‌اند که با سلامت مصرف کنندگان و نیز سرنوشت فعالان بخش تولید چای از جمله چایکاران، کارخانه‌داران و توزیع کنندگان چای رابطه مستقیم دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها