در این اسلاید‌شو دیدنی بیننده شاهد تصاویری از طبیعت چشم‌نواز، آثار تاریخی و زندگی روزمره کشور رومانی خواهد بود
کد خبر: ۸۱۱۰۸۶
طبیعت زیبای رومانی + اسلاید شو

رومانی (به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است.
مساحت آن به وسعت ۲۳۸٫۰۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیتی در حدود ۲۱٫۵ میلیون نفر دارد. رومانی از لحاظ مساحت یکی از کشورهای با وسعت متوسط در اروپا و همچنین هفتمین کشور عضو اتحادیه اروپاست.
کوه‌ها،دشت ها و تپه‌ها هر کدام یک سوم از مساحت رومانی را دربر گرفته اند. رود دانوب که قابل کشتیرانی نیز هست در رومانی قرار گرفته است. در دلتای دانوب گونه های گیاهی و جانوری بی نظیری یافت می‌شود که باعث می‌شود این مکان جزء یکی از مناطق زیبا در اروپا به حساب آید و همچنین این مکان تحت حفاظت بین المللی است. مهمترین رود رومانی دانوب است که خط مرزی این کشور با صربستان و بلغارستان را تشکیل می‌دهد.
رومانی در ۲۵ درجه ی غربی نصف النهار مبداء وبطور موازی در ۴۵ درجه ی مدار شمالی قرار دارد. این مختصات ریاضی باعث تشکیل نیمه راهی میان خط استوا و قطب شمال،سواحل اقیانوس اطلس و شبه جزیره ی ایبری و مرزهای شرقی قاره ی اروپا و کوه های اورال می‌شود. از لحاظ زمانی رومانی دو ساعت جلوتر از گرینویچ است.

متوسط دمای سالانه در تابستان از ۲۲ تا ۲۴ و در زمستان از -۳تا-۵ درجه ی سلسیوس نوسان دارد. در حالی که متوسط دمای سالانه در مناطق جنوبی ۱۱ درجه ی سلسیوس و در مناطق شمالی ۸ درجه ی سلسیوس است. این تنوع تغییرات آب وهوایی بدلیل گسترش عرض جغرافیایی و وجود ارتفاعات بسیار است.

منبع عکس: بیتوته

تدوین و جلوه‌های ویژه: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها