واکنش ها به استیضاح وزیر آموزش وپرورش ادامه دارد

فانی می رود یا می ماند! مساله این است

هرچند طبق اعلام قبلی هیأت رئیسه مجلس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست علنی فردا(چهارشنبه)قرار است استیضاح شود اما کماکان رایزنی ها برای ادامه حیات کاری وی بر وزارتخانه در جریان است.
کد خبر: ۸۱۱۰۷۲
فانی می رود یا می ماند! مساله این است

به گزارش جام جم آنلاین بر اساس اطلاعات به دست آمده امضاهای بسیاری از نمایندگان هنوز در نامه در خواست استیضاح وزیر دیده می شود وهنوز جلسات متعدد نمایندگان با وزیر ، نتوانسته جلسه استیضاح فانی را لغو کند.

اما پیامهای دریافت شده از برخی اعضای هیات رئیسه این احتمال را رقم می زند که «فضای عمومی مجلس اجماع بر استیضاح "فانی" نباشد ».

مهرداد بذرپاش نماینده تهران ومحمد دهقان نماینده طرقبه دو عضو هیات رئیسه، از جمله نمایندگانی هستند که تاکید دارند ،فراکسیون های سیاسی موجود در مجلس حامی این استیضاح نبوده وآنرا در شرایط فعلی کشور به صلاح نمی دانند.

مهرداد بذر پاش نماینده تهران وعضو هیات رئیسه با اشاره به اینکه هیأت رئیسه اصرار داشت که در شرایط موجود باید به دولت کمک شود اعلام کرد که هنوز بالای 30 نفر یعنی نیمی از امضاکنندگان اصرار به استیضاح دارند.

وی با اشاره به نشست مشترک دولت و مجلس که فضا را قدری تلطیف کرده است یادآور شد که ارزیابی از نتیجه استیضاح سخت است و بستگی به صحبت های استیضاح کنندگان و یا دفاعیات وزیر و یا احیانا رئیس جمهور دارد.

استیضاح سیاسی نیست

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه درخواست استیضاح براساس مطالبات عموم فرهنگیان است و ربطی به مسایل سیاسی ندارد گفت:با طرح استیضاح خوشبختانه وزارتخانه فعال شده اما استیضاح کنندگان قانع نشده اند.

حسین نقوی حسینی نماینده ورامین با بیان اینکه نمی توان در مورد نتیجه فردا اظهار نظر دقیقی کرد افزود:رای به استیضاح منوط به دفاعیات وزیر یا سخنان استیضاح کنندگان دارد که تا چه اندازه بتوانند نظر نمایندگان را نسبت به استدلال های خود داشته باشند .

فعالیت سه جبهه برای استیضاح

عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات نیز با اشاره به اینکه در سه جبهه فعالیت نمایندگان برای رایزنی و یا انجام استیضاح درجریان است گفت:مجموعه دولت به دنبال منتفی کردن استیضاح است که مصداق آن در سخنان رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان دیده شد .

نماینده اصفهان افزود: جبهه دوم به دنبال تغییر وزیر هستند که تلاش آنها برای یار گیری کاملا محسوس است اما بخشی از نمایندگان که در حال افزایش بوده کسانی هستند که معتقدند با استیضاح وزیر صدا و مطالبات فرهنگیان باید به گوش رئیس جمهور رسانده شود ودر این بخش قولهای جدی از وزیر و رئیس جمهور گرفته شود.

وی با بیان اینکه روند فکری طیف سوم در مجلس روبه افزایش است گفت:پیش بینی می شود اگر جلسه استیضاح به قوت خود باقی باشد احتمال ماندن وزیر بیشتر از احتمال رفتنش باشد.

فاطمه امیری -جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها