یک شرکت تولید کننده تجهیزات الکترونیک در اقدامی خلاقانه امکان بروز تصادفات مرگبار ناشی از سبقت از خودروهای سنگین را به صفر رسانده است.
کد خبر: ۸۱۱۰۳۳
تریلر شفاف ساخته شد

در حین رانندگی در جاده های باریک و زمانی که تلاش می شود از کنار تریلری غول پیکر سبقت گرفته شود همواره این نگرانی وجود دارد که آیا خودرویی از روبرو در حال نزدیک شدن است یا نه؟ در بسیاری از موارد رانندگانی که به هر دلیل سبقت ناگهانی و کورکورانه می گیرند به کام مرگ می روند.

اکنون شرکت سامسونگ دست به ابتکار عمل جالبی زده و برای کاستن از خطر وقوع چنین تصادفات دردناکی دوربین هایی در قسمت جلویی کامیون و تریلر نصب کرده و از این طریق تصاویر زنده ای از مسیر پیش رو و خودروهای در حال نزدیک شدن را بر روی نمایشگر بزرگی که در قسمت پشت خودروی سنگین نصب شده نمایش می دهد.

بدین ترتیب راننده خودرویی که در پشت تریلر یا کامیون در حال رانندگی است اشراف کاملی به مسیر پیش رو داشته و بهترین تصمیم را برای سبقت گرفتن اتخاذ می کند.

تصاویری که بدین ترتیب از طریق دوربین ها تهیه می شود به طور بی سیم راهی نمایشگر شده و در آنجا نیز جزئیات کاملی از مسیر پیش رو آن هم با کیفیتی بالا برای خودروهای عقب نمایش داده می شود.

درحقیقت می توان گفت سامسونگ نوعی تریلر شفاف ساخته است!

این فناوری به گونه ای ارایه شده که هم در روز و هم در شب قابلیت به تصویر کشیدن جاده و خودروهای در حال تردد در آن را داشته باشد.

شرکت سازنده، فناوری جدید خود را در آرژانتین مورد آزمایش قرار داده و گرچه اعلام کرده که قرار نیست به طور گسترده و کاربردی از آن استفاده کند اما نشان داده که امکان تحقق هر ایده ای وجود دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها