جام جم ورزشی: علی دایی در زمینه هت تریک کردن در رده ملی بالاتر از بازیکنانی نظیر کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، پله، نیمار و زیکو قرار دارد.
کد خبر: ۸۱۰۶۱۵
علی دایی بالاتر از مسی، رونالدو، پله، نیمار و زیکو

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از روزنامه خبرورزشی ، کریستیانو رونالدو با زدن سه گل به ارمنستان در آخرین دیدار ملی خود به رکورد سه هت تریک ملی لیونل مسی رسید. رونالدو تاکنون مقابل تیم های ملی فوتبال ایرلند، سوئد و ارمنستان هت تریک کرده و مسی هم برابر تیم های سوئیس ،برزیل و گواتمالا به این مهم دست یافته است. البته رکورد دار هت تریک ملی سوون ریدل سوئدی با 9 هت تریک محسوب می شود که در سال 1905 متولد شد و در سال 1975 درگذشت اما علی دایی در کنار گرد مولر آلمانی و کاماموتو ژاپنی هر کدام با هشت هت تریک ملی از این حیث رکوردداران زنده فوتبال جهان محسوب می شوند. ارزش کار علی دایی زمانی بیشتر می شود که بدانیم بزرگانی چون کریس رونالدو، مسی، نیمار، رومینگه ، بیرهوف و ... فقط سه بار هت تریک کرده اند. زیکو ، کلوزه و بابی چارلتون با چهار هت تریک به کار خود پایان دادند، پوشکاش ، روماریو، نوردال، فونتن و لینکر شش هت تریک به نام خود ثبت کردند و پله و و کوچیس با هفت تریک به کار خود پایان دادند.

علی دایی که طی دوران فوتبالش در 149 بازی ملی 109 گل زد در هشت دیدار سه گل و یا بیشتر به ثمر رساند. اولین هت تریک علی دایی مقابل نپال و در سال 1996 رقم خورد و آخرین آن نیز مقابل لائوس در سال 2004. اما قطعا مهم ترین هت تریک او به سال 1996 برمی گردد یعنی وقتی که در جام ملت های 1996 امارات در پیروزی شش بر دو ایران مقابل کره جنوبی به تنهایی چهار گل زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها