خطیب نمازجمعه تهران گفت : مقام معظم رهبری قاطعانه فرمودند هیئتی که می خواهد به ایران بیاید به هیچ وجه اجازه ندارد از مراکز نظامی بازدید و با دانشمندان کشورمان صحبت کند. اکنون این سؤال مطرح است که بازرسی های مدیریت شده چگونه انجام خواهد شد؟
کد خبر: ۸۰۹۵۶۲
بازرسی های مدیریت شده چگونه انجام خواهد شد؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با قدردانی از حضور پرشکوه مردم ایران در تشییع ۲۷۰ شهید گمنام گفت: پیام تجلیل مردم این است که ما هنوز به مبانی انقلاب پایبندیم و پیام شهدا نیز این است که در این کشور انسان های فراوانی هستند که آماده اند جانشان را در راه انقلاب اسلامی بدهند.

وی گفت : این تشییع انعکاسی جهانی داشت و تلویزیون هم خوب عمل کرد و صحنه ها و انعکاس خارجی را به خوبی به مردم ارائه داد .

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران گفت : با این سفر روابط دو کشور تحکیم شد و ای کاش جهان اسلام نیز پیوندشان را در برابر دشمن مستحکم می کردند.

شرارت سعودی ها در ماه رمضان

وی با اشاره به ادامه حملات به یمن گفت: مقاومت یمنی ها با زبان روزه زیر موشک ها و بمباران عربستان نشان دهنده مقاومت و ایستادگی آنان است و از طرف دیگر لئامت ، شرارت و پستی سعودی هاست که باز دم از اسلام و خادم الحرمینی می زنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: آنها باید خجالت بکشند که این عناوین را به خودشان نبندند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مصوبه مجلس درباره توافق هسته ای گفت: از نمایندگان تشکر می کنم و این مصوبه خیلی خوب بود.

وی همچنین گفت: به مسئولان تذکر می دهم که به 7 اصل مشی امام خمینی (ره) که مقام معظم رهبری به خوبی در مرقد امام تبیین کردند پایبند باشند.

توصیه به مذاکره کنندگان هسته ای

امام جمعه موقت تهران در ادامه نکاتی را خطاب به گروه مذاکره کننده هسته ای ایرانی تذکر داد و افزود: باید به طرف مقابل( آمریکا) چند مطلب را بفهمانید اول این که مردم ایران پافشاری دارند در رفع تحریم های ظالمانه و این پافشاری بر این است که دین آنها می گوید باید در مقابل ظلم و ظالم بایستید و این تحریم ظالمانه است و فرهنگ ما مقابله با ظالم است.

وی گفت: دشمن بداند با اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت های فراوان داخلی روی پای خود ایستاده ایم و تحریم ها اگرچه مشکل ایجاد کرده ولی ایران را فلج نکرده، ایران فرزند محرم و رمضان است و با تمام قدرت ایستادگی می کند.

موحدی کرمانی افزود: هیئت ایرانی باید با پشتوانه قوی مردمی مذاکره کند و میدان مذاکره میدان رزم است و رزمنده باید دل دشمن را بلرزاند و ما نیز باید چنین کنیم.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه گفت: مبادا آمریکا که با دست قدرتمند امام و مردم از این کشور رانده شد ، از راهی دیگر وارد شود و خدای ناکرده سلطه آمریکا بار دیگر بر کشور حاکم شود.

وی با اشاره به زیاده خواهی های آمریکا در مذاکرات هسته ای گفت: شکی نیست که آمریکا در شرایط کنونی به توافق هسته ای بیشتر از ایران نیاز دارد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: وقتی آمریکاییها ببینند که ملت بزرگ ایران برخواسته های به حق خود ایستاده و مقاومت می کند و در شرایط تحریم روی اقتصاد مقاومتی تکیه دارند خواهد فهمید که نمی تواند به خواسته های خود برسد.

وی تصریح کرد: آمریکاییها وقتی واقعیات ایران اسلامی را ببینند مطمئناً به خواسته های تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که ملت بزرگ ایران پشتوانه آن است تن خواهد داد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: آمریکا وقتی واقعیات ایران اسلامی را ببیند هر چند تحریم ها را نیز بیشتر کند و زیاده خواهی های خود را افزایش دهد دیگر دست به تحریم های جدید علیه ایران نمی زند.

خطیب نمازجمعه تهران با تاکید بر این که آمریکاییها بدانند که تحریم های اضافی بر ضد ملت ایران کاری از پیش نمی برد به ضرورت پایبندی مسئولان و مردم بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی افزود: آمریکا اگر قدرت ایران را نفهمد توقعات زیادی و بی اساس خود را براساس زیاده خواهی ها ادامه خواهد داد.

بازرسی های مدیریت شده مبهم است

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به طرح آمریکاییها و کشورهای همپیمان وی برای بازجویی از دانشمندان و بازدید از مکان های نظامی ایران گفت:‌ آمریکاییها باید بفهمند ایران کشور قوی منطقه است و در مقابل این تهدیدها نیز سر فرود نمی آورد.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه گفت: مطلع هستید که مقام معظم رهبری قاطعانه فرمودند هیئتی که می خواهد به ایران بیاید به هیچ وجه اجازه ندارد از مراکز نظامی بازدید و با دانشمندان کشورمان صحبت کند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: اکنون این سؤال مطرح است که بازرسی های مدیریت شده چگونه انجام خواهد شد؟

وی گفت: نمی دانم آیا می شود افرادی بیایند از مراکز نظامی ما بازدید کنند اما چشم و فهم و درکشان بسته باشد، آیا می شود چنین بازرسی مدیریت شده ای صورت گیرد؟ آیا این امکان وجود دارد یا خیر؛ اما این موضوع برای من هنوز مبهم است.

آیت الله موحدی کرمانی تأکید کرد: سفارش مقام معظم رهبری درباره اجازه ندادن به بازرسی ها باید به دقت عمل شود.

وی گفت: به امید روزی که ان شاء الله محصول توافق، عزت اسلام و مسلمین و کرامت ایران باشد.

بهره گیری از ماه مبارک رمضان

آیت الله موحدی کرمانی در نخستین خطبه نمازجمعه این هفته تهران با توصیه به بهره گیری از ماه مبارک رمضان افزود: رمضان ماهی است که باید خود را طاهر کنیم و با رجوع به خدا و فطرت الهی ، توبه کنیم.

وی با اشاره به این که برای پاک شدن باید آلودگی ها را شناخت ، گفت: برخی از آلودگی ها به قلب و درون مربوط می شود و از قلب آلوده عمل و فکر آلوده شکل می گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به موارد آلودگی های درونی انسان افزود: شک یکی از آلودگی های خطرناک انسان است که اگر فرد درباره سخنان و وعده های الهی شک داشته باشد عذاب الهی سرنوشت اوست.

خطیب نمازجمعه تهران انکار ، نفاق ، کبر ، غرور و سرکشی و تجاوز را از دیگر آلودگی های انسان دانست و گفت: باید قلب و روح را از این آلودگی ها برطرف کرد و به جای آن ایمان به وعده های الهی ، راضی بودن به قضای الهی و عشق به خداوند را در قلب و روح خود مسلط کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی افزود: سرنوشت ها مشخص شده به این معنی که هم باید به لطف خدا امیدوار و هم از سرانجام کارهای زشت خود نگران باشیم .

وی گفت: دقت کنیم که مبادا در کارنامه زندگی ما آزار و اذیت دیگران وجود داشته باشد و مبادا ما را با عنوان منافق و انسانی دو رو خطاب کنند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به هشدارهایی که در قرآن بر آنها تاکید شده است ، افزود: وای بر کسانی که با اشاره چشم خود آبروی انسانی را می برند و وای بر کسانی که پول و مال جمع می کنند در حالی که در همسایگی آنها انسان هایی گرسنه سر به بالین می گذارند.

آیت الله موحدی کرمانی یکی از مصادیق مسلمانانی را که غیر مسلمان نامیده می شوند بی توجهی آنها به امور مسلمین دانست و گفت: سرنوشت انسان هایی که پول جمع می کنند اما در راه خدا خرج نمی کنند جهنم است.

وی افزود: مبادا کسی کاری کند که به انقلاب آسیب برسد و در آن دنیا درباره زیان رساندن به انقلاب از او سوال شود.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: انسان های ناصالح را روی کار آوردن و بی توجهی به فرهنگ دینی منجر به سقوط یک نظام اسلامی مانند آن چیزی که در آندلس اتفاق افتاد ، خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها