انتقاد شدید اوباما از حامیان آزادی حمل سلاح

تیراندازی‌ در آمریکا روال عادی است / ما کرخت‌ شده‌ایم

تیراندازی یک سفید پوست در کلیسای سیاهپوستان در آمریکا واقع در چارلستون ایالت کارولینای جنوبی آمریکا 9 کشته برجا گذاشت.
کد خبر: ۸۰۹۴۶۴
مرد سفید آمریکایی سیاهپوستان را در کلیسا به رگبار بست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی بی سی، این واقعه شب گذشته حدود ساعت ٩ به وقت محلی (ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه، ١٨ ژوئن به وقت گرینویچ) در یک کلیسای متعلق به فرقه مسیحیان متدیست در شهر چارلستون، ایالت کارولینای جنوبی روی داده و پلیس شهر گفته است که ۹ نفر در اثر این تیراندازی کشته شده‌اند.

در برخی گزارش‌های تایید نشده آمده است که قربانیان این حمله، ٩ سیاهپوست و یک سفیدپوست بوده‌اند.

رئیس پلیس شهر گفته است که عامل تیراندازی یک مرد سفید پوست بیست و چند ساله بوده و عملیات جستجو برای یافتن او آغاز شده است.

کلیسای آفریقایی امانوئل یکی از قدیمی ترین کلیساهای خاص سیاهپوستان در ایالات متحده است و پلیس احتمال می‌دهد که این حمله انگیزه نژاد پرستانه داشته باشد.

به گفته رسانه‌های محلی، ماموران همچنین احتمال وجود بمب در محل را نیز منتفی ندانسته‌اند و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را به اجرا گذاشته‌ و مانع از نزدیک شدن خبرنگاران به محل تیراندازی شده‌اند.

ستاد تبلیغاتی جب بوش، داوطلب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، با صدور اطلاعیه‌ای گفته است که به احترام قربانیان این تیراندازی، وی برنامه سفر تبلیغاتی خود به چارلستون را که قرار بود روز پنجشنبه صورت پذیرد به تعویق انداخته است.

شهر چارلستون به خاطر وجود تعداد زیادی کلیسا و ساکنانی از نژادها و عقاید دینی مختلف به "شهر مقدس" شهرت دارد.

تیراندازی و قتل دستجمعی در آمریکا بدون سابقه نیست و هر از چند گاهی، گزارش‌هایی از تیراندازی و کشته شدن چندین نفر انتشار می‌یابد.

معمولا انتشار این حوادث باعث می‌شود تا بار دیگر موضوع حق شهروندان برای داشتن سلاح مطرح شود و بحث بین موافقان و مخالفان آزادی داشتن اسلحه شدت گیرد.

با این حال، کشتار سیه پوستان تنها به دست شهروندان دیگر صورت نمی گیرد و اعتراضات چند ماهه اخیر آمریکا در انتقاد از قتل سیاه پوستان که در موارد متعدد به دست پلیس آمریکا انجام شده، حاکی از فعالیت های سازمان یافته نژادپرستان آمریکایی در این باره است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها