جام جم گزارش می​دهد

پشت پرده قاچاق میوه

مدیرکل میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت : در ایران دو و نیم برابر سرانه جهانی میوه تولید می شود.
کد خبر: ۸۰۹۴۶۰
تولید میوه در ایران ۲ و نیم برابر سرانه دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ابوالقاسم حسن پور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما افزود : سالانه برای هر ایرانی 200 کیلو گرم معادل 16 میلیون تن میوه در کشور ،تولید می شود.

هیچ مجوزی برای واردات مرکبات صادر نشده است

وی هزینه های حمل ونقل و وجود واسطه های متعدد را از دلایل اصلی گرانی قیمت میوه دانست.

حسن پور با بیان اینکه واردات برخی میوه های گرمسیری مانند موز آزاد اما ورود مرکبات ممنوع است گفت : برای هر ایرانی سالانه 50 کیلوگرم و 4 برابر سرانه دنیا مرکبات در کشور تولید می شود.

وی افزود : وزارت جهاد کشاورزی هیچ مجوزی برای واردات مرکبات صادر نکرده است و باید با واردات غیر قانونی برخورد شود.

نخعی:‌امسال 20 برابر سال گذشته کشفیات میوه قاچاق داشته‌ایم

عباس نخعی مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این برنامه با بیان اینکه به دلیل کمبود مرکبات در عید نوروز گذشته در برخی مناطق غربی کشور مجوز واردات مرکبات از مرزهای غربی صادر شد گفت : واردات اخیر 250 کامیون پرتقال که براساس این مجوز انجام شده بر این اساس بوده که متوقف شده است.

وی افزود: امسال 20 برابر سال گذشته کشفیات میوه قاچاق داشته ایم که 335 هزار کیلو پرتقال ،‌675 هزار کیلو نارنگی و 55 هزار کیلوگرم لیمو ترش و انواع دیگر مرکبات بوده است.

نخعی گفت: در دو روز گذشته بیش از 64 هزار کیلوگرم مرکبات در شیراز و از دو سردخانه میزان قابل توجهی انواع میوه کشف و ضبط شد.

شهرآبادی :‌تعزیرات نقشی در قیمت گذاری میوه ندارد

امیرشهرآبادی رئیس گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره نقش این اداره در جلوگیری از افزایش قیمت میوه گفت : اداره کل تعزیرات حکومتی نقشی در قیمت گذاری و نظارت بر قیمت میوه ندارد و فقط مرجع رسیدگی به شکایات است.

بیابانی ؛ نبود مدیریت در توزیع میوه دلیل گرانی این کالاست

عنایت الله بیابانی رئیس اتحادیه مرکب کاران و قائم مقام خانه کشاورز هم در این برنامه گفت : نبود مدیریت در توزیع میوه دلیل گرانی این کالاست.

وی افزود: به اندازه کافی در کشور میوه تولید می شود اما مشکل گرانی میوه نبود مدیریت ، نظارت و وجود رانت هایی در بازار میوه است که میوه فروشان فقط باید از آنها خرید کنند.

بیابانی گفت: مجوزی برای واردات مرکبات از غرب کشور صادر نشده و واردات پیله وری فقط برای محدوده 40 کیلومتری از مرز بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها