معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: روزانه شش میلیون لیتر سوخت از استان قاچاق می‌شود، در حالی که سهمیه سوخت روزانه این استان 2.5 میلیون لیتر است.
کد خبر: ۸۰۹۲۵۸

به گزارش ایسنا، حمیدیان در جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به اینکه میزان قاچاق روزانه سوخت از استان حدود سه برابر سهمیه سوخت اختصاصی به سیستان و بلوچستان است، افزود: متاسفانه پدیده قاچاق سوخت از مرزهای استان از حالت آسیبی خارج و به یک مساله اجتماعی مبدل شده که روزانه میلیاردها تومان از منابع و ثروت ملی نصیب عدهای سودجو و فرصتطلب کرده است.

وی قاچاق سوخت از استانهای همجوار و انتقال سوخت با بارنامههای جعلی به سیستان و بلوچستان را، ازجمله دلایل این میزان قاچاق از استان بیان کرد و خواستار کنترل مواد سوختی از مبادی دیگر استانها به سیستان و بلوچستان شد.

حمیدیان در حوزه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، اقداماتی همچون حذف حاشیه قانون برای منع حرکت مجاز قاچاقچیان، بدرقه و نظارت کامیونهای حامل سوخت، تسریع در اجرای مجازات مجرمان و بهبود فرصتهای کسب و کار در استان را از عوامل موثر در مقابله با این پدیده عنوان کرد. معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به این که عمده مواد سوختی که از استان قاچاق میشود، گازوئیل و بنزین است، تاکید کرد: قاچاق کالا در این استان به چالشی جدی برای اشتغال و تولیدات بومی تبدیل شده و این مساله هماکنون زمینهساز بسیاری از جرائم و آسیبهای اجتماعی است. ضمن اینکه تردد خودروهای سوخت قاچاق در محورهای جنوبی سیستان و بلوچستان نیز این مسیرها را بسیار پرخطر کرده، به طوری که هر از گاه، سوانح رانندگی که به آتشسوزیهای مهیب منجر میشود، در این محورها رخ میدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها