در شرایطی که از مدتی قبل دولت ژاپن نیز برای جذب بیشتر گردشگر به هیولای خیالی «گودزیلا» که یکی از نمادهای این کشور به شمار می رود، متوسل شده، دولت ژاپن قصد دارد هتل «گودزیلا» را به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل کند.
این هتل در شهر توکیو، پایتخت ژاپن که از مدرنترین فناوریها در ساخت آن استفاده شده و به احتمال فراوان در سال 2016 به بهره برداری می رسد، 9 طبقه بوده و تمامی تزئینات و حتا نمای خارجی آن با الهام هیولای خیالی گودزیلا ساخته شده که می توند نقش بسزایی در جذب بیشتر گردشگران به پایتخت ژاپن داشته باشد،این در حالیست که مدتی قبل دولت ژاپن در سالگرد تولید اولین فیلم گودزیلا حکم شهروند رسمی این کشور را به گودزیلا اعطا کرده و این هیولای خیالی را بعنوان سفیر گردشگری توکیو پایتخت ژاپن انتخاب کرد.
از گودزیلا تاکنون فیلمهای زیادی ساخته شده که دو فیلم «گودزیلا» در سال 1954 در سبک علمی تخیلی و کایجو به کارگردانی «ایشیرو هوندا» که در ژاپن ساخته شده و دیگر فیلم با همین نام نیز که در سال 2014 به کارگردانی «گرث ادواردز» در آمریکا با بودجه 160 میلیون دلاری ساخته شده و 525 میلیون دلار در گیشه فروخت، شهرت جهانی دارند.
دولت ژاپن همچنین در قالب راهبرد جدیدش برای جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2020 که در این سال توکیو میزبان مسابقات المپیک نیز خواهد بود، توجه ویژهای نیز به جذب گردشگر ازکشورهای شرق و جنوب آسیا، بویژه چین و هند با بیش از دو میلیارد نفر جمعیت دارد، البته از آنجا که گردشگری حلال یکی از سودآورترین گونه های صنعت گردشگری در جهان برای اقتصاد کشورهاست، توسعه گردشگری حلال و جذب گردشگران مسلمان از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا نیز در دستور کار دولت ژاپن قرار دارد. ( فارس )
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد