اولین نشست صمیمی مدیر روابط عمومی صدا و سیما با خبرنگاران

نعمتی: تعداد اخبار ارسالی صدا و سیما ۷ برابر شده است

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما می‌گوید: به این قائل نیستم که چون خودمان رسانه هستیم، نیازی به ارتباط با رسانه‌های دیگر نداریم؛ جنس تعامل ما با دیگر رسانه‌ها باید نتیجه‌بخش باشد و زمینه را بیشتر فراهم کنیم تا رسانه‌های دیگر به اخبار دسترسی پیدا کنند.
کد خبر: ۸۰۸۷۶۵
نعمتی: تعداد اخبار ارسالی صدا و سیما ۷ برابر شده است

نشست «هم‌اندیشی تقویت تعاملات رسانه‌ای» با حضور مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما و نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.

در این نشست که شامل دو بخش معرفی آخرین رویکرد صداوسیما در حوزه روابط عمومی و پاسخ به پرسش‌ها و پیشنهادات خبرنگاران بود، علاوه بر دکتر داود نعمتی انارکی (مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما)، جمع دیگری از مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های صداوسیما حضور داشتند.

محمدرضا یاسین (مدیر روابط عمومی معاونت خبر صداوسیما)، امیر محمدی (مدیر روابط عمومی معاونت برون‌مرزی‌) و علی‌ اکبر خدابخش (مدیر روابط عمومی معاونت صدا) و سید هادی شریف‌زاده (مدیر اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها) حضور داشتند.

در این مراسم مدیرکل روابط عمومی صداوسیما به سوالات خبرنگاران در حوزه تلویزیون و رادیو پاسخ داد و گفت: پیشنهاد شما به عنوان نمایندگان رسانه را دریافت می‌کنیم‌ تا مجوز اجرایی آن را بگیریم و در سازمان اجرایی کنیم.

نعمتی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای غواص و رشادت‌های آن، تاکید کرد: روابط عمومی‌های صداوسیما حذف نشده‌اند و کارشناسان روابط عمومی همچنان به کارشان ادامه می‌دهند. روابط عمومی به لحاظ ساختاری در چهار حوزه سیما‌، صدا‌، خبر و برون مرزی و همچنین اداره کل روابط عمومی صداوسیما متمرکز شده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: هدف از برگزاری مراسم هم‌اندیشی این است که در تعاملات رسانه‌ای به راهکارهای بهتری دست پیدا کنیم؛ اینکه شما رسانه‌ها به ما کمک کنید که چگونه بتوانیم ارتباطمان را با مطبوعات و رسانه‌ها تقویت کنیم و به نوعی یک سرویس خوب را به رسانه‌ها ارائه دهیم.

نعمتی همچنین با بیان اینکه جنس کار روابط عمومی صداوسیما با جنس کار خبر در رسانه‌های مختلف یکی است و تفاوت زیادی نمی‌بیند، عنوان کرد: در این راستا می‌توانیم به تفاهم خوبی برسیم تا این تعاملات افزایش پیدا کند. سال‌هاست در مطبوعات کار کرده‌ام، وقتی خبرنگار بخواهد به مطلبی دست پیدا کند، اراده کند به نتیجه می‌رسد. ما به عنوان روابط عمومی تلاش می‌کنیم بخش عمده‌ای از این خواسته‌ها را تامین کنیم. در این زمینه برنامه‌های متعددی را در روابط عمومی سازمان صداوسیما پیش‌بینی کرده‌ایم تا به سرانجام برسانیم و شرایطی را فراهم کنیم تا حضور خبرنگاران در فعالیت‌های سازمان صداوسیما ملموس‌تر باشد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما سپس یادآور شد: هر چند تغییرات سه چهار ماهه در روابط عمومی سازمان صدا و سیما کار را تا حدودی برای ما سخت‌تر کرده، اما وضعیت بهتر خواهد شد. به جهت اینکه تمرکزگرایی در چند کانال تعریف شده صورت می‌گیرد و خبرنگاران می‌توانند به اخبار دسترسی پیدا کنند.

نعمتی در ادامه مطالب بالا یادآور شد: در طول تغییر و تحولات چند ماهه‌ای که در روابط عمومی صدا و سیما شکل گرفته است، نه تنها عملکردمان بد نبوده بلکه تعداد خبرهایی هم که به رسانه‌ها ارسال کرده‌ایم بیش از هفت برابر شده است. ابتدا نگران بودیم که این تغییرات، در خلاء ایجاد کند اما با برنامه‌ای که در پیش گرفتیم، به جرأت می‌توانم بگویم که این خلاء احساس نشد و دوستان ما در بخش روابط عمومی با بسیج 30 نیرو در ساختار سازمان، توانستند این نیاز را برطرف کنند.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در پایان این مراسم درباره‌ی اقدامات جدیدی که در بخش روابط عمومی شکل گرفته است‌، توضیحاتی را ارائه داد.

تغییر در وضعیت سایت‌ها و ساماندهی آنها و همچنین مدیریت از یک مرجع مشخص، بحث ساماندهی 162‌، تشکیل پایگاه عکس در روابط عمومی سازمان، از جمله این اقدامات است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها