رییس جمهوری با تاکید بر این که باید با صداقت مشکلات و راهکارهای حل آن را به مردم بگوییم، گفت: برخی ها از توضیح واقعیات به مردم نگران می شوند.
کد خبر: ۸۰۸۰۷۶
برخی ها از توضیح واقعیات به مردم نگران می شوند

به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در نشست با صنعتگران و سرمایه گذاران خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: برای ایجاد شرایط بهتر باید واقعیت ها را به یکدیگر بگوییم زیرا که با کمک دولت و ملت می توان شرایط کشور را بهبود بخشید.

رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط جذب سرمایه گذار و فعال کردن تمام ظرفیت های سرمایه گذاری باید در فضای اعتدال و عزتمندانه انجام شود، ادامه داد: برای ایجاد شرایط مطلوب، تدبیر می خواهد و برای تحقق آن نباید به برنامه های کوتاه مدت فکر کنیم.

روحانی با بیان اینکه در مقوله اقتصاد با کارآفرینان باید مشورت کنیم، اظهار کرد: دولت باید تسهیلات و شرایط لازم برای تشکیلات غیردولتی را فراهم کند زیرا این، تجربه موفق دنیا است.

روحانی با بیان اینکه در برنامه ریزی باید از تخصص بخش خصوصی استفاه کنیم، اضافه کرد: فضای کسب و کار در کشور را باید ایمن و امیدوار کننده بسازیم.

رییس جمهوری، اعتدال را مبنای کار دولت دانست و گفت: افراط گری و عدم تحمل یکدیگر فضای کسب کار را تخریب می کند.

وی گفت: اینکه کفن بپوشیم و مخالف طرح های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بشویم، راه درست نیست.

وی با بیان اینکه که ما نمی گوییم کارهایمان بی اشکال است، اظهار کرد: عزت زمانی است که همه بیایند و برای سرمایه گذاری در کشور از یکدیگر سبقت بگیرند.

رییس جمهوری گفت: در رقابت سالم، تولید محصولات با کیفیت بالا بوجود می آید و اگر مجبور باشیم فقط از یک کشور جنس بخریم شرایط مورد نظر آن کشور را باید تحمل کنیم و این عزت مندی نیست.

رییس جمهوری ادامه داد: اینکه مشت را گره کنیم عزتمند می شویم و اگر کم گره کنیم ذلت پیدا می کنیم.

به گفته وی، عزت به این است که اگر وام می خواهیم چندین بانک در جهان صف به ایستند و هر گاه این نوع انتخاب لطمه بخورد عزت یافت نمی شود.

روحانی با بیان اینکه امسال دست دولت در بودجه باز نیست و هنوز اقتصاد کشور نفتی است و جدا شدن از چاههای نفت در کشور زمان بر است، گفت: با وجود چنین مشکلاتی در بودجه 94 کمترین اتکا به نفت داشته ایم و این عزتی برای دولت محسوب می شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت برای کشور و تمام کشورهای صادر کننده این محصول مشکلاتی را بوجود آورده است، ادامه داد: هنوز نتیجه مذاکرات نهایی نشده است و شرایط تحریم وجود دارد اما تردید نداریم مشکلات را حل می کنیم.

روحانی با تاکید بر این نکته که آینده بهتری برای کشور متصور است، توضیح داد: تاکید بر انجام و تکمیل پروژه های نیمه تمام و با پیشرفت بالای 70 درصد است.

رییس جمهوری تصریح کرد: بسیاری از مشکلات ربطی به قیمت پایین نفت و تحریم ها ندارد بلکه با همفکری و همدلی قابل حل و فصل است.

روحانی گفت: دولت روی وعده های خود پایبند و آنها را اجرایی می کند و در این راستا قدم به قدم با مشارکت دادن بخش خصوصی مشکلات را کم می کند.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی، شرکت های بزرگ منطقه آماده سرمایه گذاری در ایران هستند و توسعه روابط اقتصادی این کشورها روز به روز در حال افزایش است.

وی تحریم را غلط، ظالمانه و ناموفق دانست و گفت: مذاکره همان اعتدال است و برای کشورهای منطقه و دنیا مهم و ضروری است.

روحانی خاطر نشان کرد: ما راه مذاکره و اعتدال را ادامه می دهیم.

نوزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز(یکشنبه) به خراسان شمالی انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
شیرعلی پاك نژاد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
۰
۰
با سلام ای كاش در تمام امور با مردم عزیز ایران واقعیات گفته شود.ولی در هیچ دولتی این واقعیات گفته نشد حتی در دولت تدبیر وامید به عنوان مثال آقای نوبخت دو ماه پیش گفت حامل های انرژی افزایش پیدا نمی كند ولی افزایش پیداكرد اداره كشور صرفا با جیب مردم نمی شود. آقایانی هستند كه مثل آبخوردن پول ملت را سرمی كشند وآقازاده هایی هستندكه اختلاس میكنند ولی كسی نیست كه واقعیات را بگوید مگر قوه قضاییه وارد شود. زمین خوار جه كسانی هستند و از چه كسانی پشتیبانی می شوند.واقعیات رابه مردم بگویید.
hamid
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
۰
۰
منظور از صداقت گفته جناب نوبخت قبل از سال مبنی بر گران نشدن حامل های انرژی و بعد گران شدنش در سال جدید است ....
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
۰
۰
با سلام. بنیان اسلام و تمامی ادیان الهی بر سه اصل استوار است. صداقت، امانتداری و وفای به عهد
hamid
Germany
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
۰
۰
تایید كننده محترم
مگر من مطلب كذب یا توهین نوشته بودم كه تایید نكردید
واقعیت ها را باید گفت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها