جام جم ورزشی: پرونده شکایت مانوئل ژوزه از باشگاه پرسپولیس وارد فاز تازه‌ای شده است .
کد خبر: ۸۰۷۷۵۹
«نه» فیفا به درخواست پرسپولیس

اینطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، دعوای پرسپولیس و مربی پرتغالی قرار نیست حالا حالاها به آخر برسد. دعوایی که با اشتباه‌های مدیران وقت پرسپولیس کلید خورد و می‌توانیم آن را یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های حقوقی بین‌المللی فوتبال و ورزش ایران بخوانیم.

دعوا را پرسپولیسی‌ها از تهران و با برخوردهای غیرحرفه‌ای و البته غیردوستانه‌شان با مانوئل ژوزه و دستیارانش آغاز کردند اما برای شکایت، این مربی پرتغالی بود که پا پیش گذاشت. ژوزه شکایت کرد و در واکنش، پرسپولیس لایحه دفاعی خود را برای فیفا فرستاد. غیر از این لایحه اما پیغام‌های دیگری هم برای فدراسیون جهانی داشت؛ هم شکایت‌هایی جداگانه‌ از سوی باشگاه و علیه مانوئل ژوزه و دستیارانش و دیگر، پرسپولیسی‌ها این ایراد ماهوی را در مورد شکایت ژوزه مطرح کرده بودند که با توجه به توافق دو طرف و آنچه در قرارداد آمده، در صورت بروز اختلاف مراجع قضایی فوتبال ایران باید به موضوع رسیدگی کنند.

اینگونه که طرح اولیه شکایت باید در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مطرح می‌شد و به همین دلیل، مسوولان حقوقی پرسپولیس مدعی شدند که فیفا باید موضوع را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران ارجاع دهد. نکته قابل تامل اینکه اگر هر یک از دو طرف به طرح شکایت در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران می‌پرداختند، حق رسیدگی شکایت خود را از جانب فیفا سلب می‌کردند. در واقع آنها صلاحیت رسیدگی به پرونده شکایت مانوئل ژوزه را برای کمیته انضباطی فدراسیون صادر و فیفا را در این مورد رد صلاحیت کرده بودند که البته جواب نگرفتند. چرا که فدراسیون جهانی فوتبال بعد از بررسی‌ همه پرونده‌های مطرح شده، نظر را رد و صلاحیت خود برای رسیدگی به شکایت‌ پرتغالی‌ها را تایید کرد. الان هم البته تایید صلاحیت فیفا در این پرونده اتفاق حادی برای پرسپولیس به حساب نمی‌آید و بررسی صلاحیت رسیدگی به پرونده‌ها از سوی دادگاه، در فضایی خارج از فوتبال امری طبیعی تلقی می‌شود.

حتی شاید بشود گفت این هم از هوشمندی پرسپولیسی‌ها بوده که تلاش کرده‌اند پروسه رسیدگی به این پرونده را با شکایت‌های مکررشان طولانی کنند. هر چند که به موفقیت نهایی آنها نمی‌توان خیلی امید بست و به طور کلی، پیروزی پرسپولیس در این دعوای حقوقی یک اتفاق خارق‌العاده و خاص خواهد بود. (ورزش سه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها