رئیس سازمان حج و زیارت از معافیت دفاتر خدمات زیارتی و کارگزاران حج سراسر کشور از پرداخت مالیات خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۳۸۲
دفاتر خدمات زیارتی از پرداخت مالیات معاف شدند

سعید اوحدی در گفت​وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: سازمان حج و زیارت بیش از پنج سال به دنبال مصوبه ای بود که دفاتر خدمات زیارتی و کارگزاران زیارتی سراسر کشور از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی گفت: با همکاری بسیار خوب مجلس شورای اسلامی، بر اساس مصوبه ای که اواخر اردیبهشت ابلاغ شد بر اساس بند «ز» ماده 31 قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالیاتی کشور، همه دفاتر زیارتی کشور که به عربستان، عراق و سوریه زائر اعزام می کنند از پرداخت مالیات معاف می شوند.

اوحدی افزود: درآمد ابرازی این دفاتر صددرصد از مالیات معاف است و نرخ مالیات آن ها صفر محاسبه خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بند «ز» ماده 31 جایگزین ماده 131 قانون مالیات های مستقیم کشور شده است گفت: این قانون به تایید شورای نگهبان رسیده است و با اجرای آن شاهد تعدیل مناسبی در قیمت های بسته های سفر در حج، عمره و عتبات خواهیم بود.

اعلام ظرفیت جدید تمتع برای متقاضیان استان تهران

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برای متقاضیان تمتع 94 دو کاروان ظرفیت در استان تهران ایجاد شده است.

سعید اوحدی با بیان اینکه معاینات زائران حج تمتع از 10 روز پیش در سراسر کشور آغاز و در استان تهران معاینات تقریبا انجام شده است افزود: بر اساس نظر پزشکان متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت، تعدادی از زائران به علت نداشتن توانایی جسمی لازم برای انجام مناسک حج به توصیه پزشکان از سفر منع شده اند که در پی این موضوع در استان تهران ظرفیت دو کاروان برای سازمان حج و زیارت به وجود آمده است.

وی گفت: براین اساس متقاضیانی که دارای فیش اولویت دار تا تاریخ 85/01/30 هستند می توانند به اداره کل حج و زیارت استان تهران مراجعه و برای نام نویسی اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه این ظرفیت صرفا برای استان تهران است افزود: بر اساس هماهنگی با اداره کل حج و زیارت استان تهران متقاضیان تا پایان خرداد برای مراجعه به این اداره فرصت دارند و اگر دوباره ظرفیت خالی وجود داشته باشد در اوایل ماه مبارک رمضان اطلاع رسانی می شود.

اوحدی درباره علت انتخاب این تاریخ (85/01/30) گفت: این انتخاب بر اساس فهرست ودیعه گذارانی است که اطلاعات آن ها در بانک عامل و سازمان حج و زیارت است و این افراد می توانند ظرفیت دو کاروان را تکمیل کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از ویژگی های خوب حج امسال این است که برای نخستین بار اعزام زائران مدینه قبل حدود 10 تا 12 درصد نسبت به پارسال افزایش دارد یعنی حدود 62 درصد از متقاضیان به صورت مدینه قبل مشرف می شوند.

وی گفت: پروازهای تمتع از اول شهریور آغاز می شود و نخستین پرواز به مقصد مدینه منوره انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در هفته های گذشته شاهد افزایش تقاضای سفر به اعتاب مقدسه بوده ایم، به همین علت سازمان حج و زیارت در قالب برنامه ریزی جدید برای نخستین بار برنامه سفر ماه مبارک رمضان را آماده کرد.

اوحدی گفت: با توجه به مدیریت خوبی که در حوزه قیمت گذاری صورت گرفته است امسال توانستیم قیمت های ماه مبارک رمضان را 15 درصد کاهش بدهیم.

وی افزود: برنامه های ماه مبارک رمضان بسته های 14 و 22 روزه است که روزه زائران با مشکل روبرو نشود.

اوحدی گفت: بر اساس آخرین گزارش ها، تعداد محدودی ظرفیت خالی در برنامه سفر ماه مبارک رمضان وجود دارد و متقاضیانی که درماه مبارک رمضان قصد تشرف به عتبات عالیات دارند می توانند برای نام نویسی به سامانه atabat.org.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های بسته سفر ماه مبارک رمضان این است که زائران شب های قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) را در نجف اشرف هستند.

اوحدی افزود: بسته های سفر ماه مبارک رمضان شامل اقامت در نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها