مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال احمر با اعلام وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور گفت: ایجاد بیمه ای برای درمان ناباروری ضروری است.
کد خبر: ۸۰۶۳۲۲
افزایش زوج های نابارور در کشور

دکتر حمید چوبینه در گفت و گو با ایرنا با اعلام افزایش 20 درصدی زوج های نابارور در هر سال گفت: این آمار در کشورهای دیگر حدود 10 تا 15 درصد است.

چوبینه گفت: ناآگاهی ازخطرات برخی از مشاغل که سبب ناباروری می شود و همچنین افزایش سن مردان و زنان در هنگام ازدواج و یا اقدام به بارداری از دلایل اصلی افزایش آمار افراد نابارور در کشور است.

وی در ادامه مشاغلی که فرد با سیستم ها حرارتی مواجه است و یا در معرض اشعه و امواج قرار دارد را از مشاغلی عنوان کرد که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است به ناباروری منجر شود.

نامبرده در ادامه آلودگی هوا ، تغذیه نامناسب، وجود استرس مستمر در زندگی را از دلایل ایجاد ناباروری دانست.

وی همچنین با بیان این که درمان هر دوره ناباروری حدود 3 تا 5 میلیون تومان هزینه دارد، گفت: ممکن است هر زوج برای درمان سه تا پنج دوره نیاز به درمان داشته باشد.

چوبینه در ادامه یادآور شد: البته امکان دارد برخی از زوج های نابارور با یک مشاوره ساده و هزینه کم موفق به باروری شوند.

مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال احمر با اشاره به سیاست های افزایش جمعیتی کشور گفت: کمک به زوج هایی که خواهان فرزند هستند، کمک زیادی به افزایش جمعیت می کند.

چوبینه با اعلام این که آمارها نشان می دهد دلیل 40 درصد ناباروری ها از بانوان ، 40 درصد از سوی آقایان است، افزود: 10 درصد ناباروری ها دلیل مشترک بین آقایان و بانوان و دلیل 10 درصد ناباروری ها همچنان ناشناخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها