وزیر بهداشت گفت: در کشور 3 میلیون زوج نا بارور وجود دارند که این افراد برای هریک از دوره های درمان باید هزینه های کمر شکنی را متحمل شوند به همین دلیل در سال 94 صندوقی در جهت حمایت از زوج های ناباروری که علاقه مند به فرزند آوری هستند و پرداخت وام های بدون بهره به این زوج ها تأسیس خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۸۵۸۵
خبر خوش برای زوج های نابارور

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، با اشاره به ورود صنایع شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت، گفت: خوشبختانه شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت توانسته با تولید داروهای مختلف حضور پر رنگی داشته باشد و میزان وابستگی ایران به واردات این نوع کالاها را کاهش دهد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از رو نمایی از خطوط تولید جدید شرکت های دانش بنیان شهرک پردیس در آینده نزدیک خبر داد.

وی همچنین ادامه داد: امیدواریم با رونمایی از خطوط تولید جدید شرکت های دانش بنیان شهرک پردیش با حضور رئیس جمهور و برخی افرادی که در این عرصه فعالیت دارند در آینده نزدیک بتوانیم گام های ارزشمند دیگری را در راستای اقتصاد مقاومتی کشورمان برداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به فعالیت های وزارت بهداشت مبنی بر اجرای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، افزود: در گذشته این وزارتخانه وظیفه کنترل موالید را بر عهده داشته که با تغییر سیاست های جمعیتی، رویکرد وزارت بهداشت از اعمال محدودیت ها به ایجاد مشوق برای خانواده ها و والدین تبدیل شده و روش هایی که پیشتر برای پیشگیری از افزایش جمعیت انجام می دادند، در حال حاضر فقط به بارداری های پر خطر اختصاص یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه فرهنگ کل جامعه پزشکی و ارائه دهنده های خدمت در این عرصه باید تغییر یابد، گفت: در راستای اجرای سیاست های جمعیتی رهبر انقلاب اسلامی دستوالعمل های بهورزان، کارشناسان و مدیرانی که در این زمینه فعالیت دارند با برگزاری همایش های متعدد و کلاس های مختلف در جهت رشد جمعیت کشور تغییر یافته است اما این کافی نیست بلکه باید فرهنگ کل جامعه پزشکی و ارائه دهنده های خدمت در این عرصه در جهت افزایش جمعیت کشور تغییر یابد.

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ماندگاری ازدواج مهم تر از خود ازدواج است، گفت: پیش از هر اقدامی باید امر ازدواج را ترویج دهیم اما مهم تر از آن مراقبت از این زندگی مشترک است که به طلاق نیانجامد چرا که متأسفانه آمار طلاق در ایران رو به افزایش است و این از عواملی است که افزایش جمعیت کشور را مختل می کند.

وی همچنین با بیان اینکه برای افزایش جمعیت کشور باید هر سه قوا همکاری داشته باشند، تأکید کرد: برخلاف کنترل موالید که وزارت بهداشت و درمان می توانست در آن نقش پر رنگی داشته باشد، در افزایش موالید نقش این وزارتخانه خیلی کم رنگ است و سایر دستگاه ها اعم از قوای سه گانه باید در جهت اشتغال زایی، برقراری امنیت خانواده ها و اعمال مشوق هایی برای امر ازدواج با برنامه ریزی جامع و کامل همکاری های لازم را داشته باشند.

وی ضمن اعلام خبری خوش به زوج های نا بارور، گفت: در کشور 3 میلیون زوج نا بارور وجود دارند که این افراد برای هریک از دوره های درمان باید هزینه های کمر شکنی را متحمل شوند به همین دلیل در سال 94 صندوقی در جهت حمایت از زوج های ناباروری که علاقه مند به فرزند آوری هستند و پرداخت وام های بدون بهره به این زوج ها تأسیس خواهد شد که امیدواریم برای تحقق این امر دولت و مجلس متفقاً به این حوزه ورود پیدا کنند.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر هاشمی در پایان با اشاره به افزایش 30 درصدی بودچه پژوهشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه کل بودجه پژوهشی وزارت بهداشت عددی چشم گیری نیست، اما با این وجود در سال 94 شاهد افزایش 30 درصدی بودجه پژوهشی هستیم به صورتی که این 30 درصد از ردیف های یک بخش دیگر وزارت بهداشت کاسته شده و به بودجه پژوهشی اضافه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها