جام جم ورزشی: مدافع تیم ملی فوتبال ایران گفت: چینی‌ها بازیکنانی مثل علی کریمی، علی دایی، کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا را می‌پرستند.
کد خبر: ۸۰۵۳۹۷
پورعلی‌گنجی: چینی‌ها کریمی، دایی، باقری و مهدوی‌کیا را می‌پرستند

مرتضی پورعلی‌گنجی قبل از شروع تمرین دیروز تیم ملی در نشست خبری در مورد اینکه از رفتن به چین چه هدفی داشته است، گفت: آدم‌های بزرگ هدف دارند. روزی که به تیم ملی نوجوانان رفتم در دفترم نوشتم که باید مثل جواد نکونام در همه رده های سنی بازی کنم. شرایط خانواده‌ام طوری نبود که پول شرکت در مدارس فوتبال را داشته باشم. برای زندگی ارزش قائلم و هدف دارم. می‌خواهم 15 سال در تیم ملی بازی کنم. در این شرایط باید تا 38 سالگی در تیم ملی باشم. اگر 15 سال نشد باید 12 سال در تیم ملی باشم. باید خودم را از لحاظ فنی، شخصی و کلامی قوی کنم تا بتوانم در اروپا و تیم ملی بازی کنم.

وی افزود: بعد از جام ملت‌ها چند پیشنهاد خوب داشتم که در نهایت به تیم چینی پیوستم. می‌خواهم حضور در چین را پله حضور در اروپا کنم.

پورعلی‌گنجی در رابطه با خداحافظی جواد نکونام اظهار داشت: نکونام می‌توانست همچنان بازی کند. او قدرت رهبری داشت. روزی که او خداحافظی کرد بسیار ناراحت شدم. من در روزهای ابتدایی حضورم در تیم ملی در پست هافبک دفاعی به میدان می‌رفتم و سپس به دفاع منتقل شدم. در کل برایم مهم نیست در چه پستی بازی می‌کنم و دوست دارم به تیم ملی کمک کنم.

مدافع تیم ملی در رابطه با اینکه بازیکنان جوان زیادی به تیم ملی دعوت شده‌اند، خاطرنشان کرد: قبل از جام ملت‌ها من را خیلی نمی‌شناختند و شاید بیشتر فوتبالیست‌ها من را می‌شناختند اما کی‌روش به من اعتماد کرد و در جام ملت‌های آسیا به من بازی داد. به شخصه فکر نمی‌کردم مقابل بحرین به میدان بروم. ما تیم جوانی داریم و نیاز به بازی‌های تدارکاتی داریم.

پورعلی‌گنجی در رابطه با اینکه آیا امکانات تیم ملی کافی است، اظهار داشت: متأسفانه شرایط خوب نیست. در تیم تیان‌جین به من می‌گویند چرا کی‌روش می‌خواهد از تیم ملی برود من به آنها می‌گویم او با کمترین هزینه و امکانات کار می‌کند. حریفان ما در حال کار کردن و سرمایه‌گذاری هستند و نباید آنها را دست کم بگیریم. همین لیگ چین 5 سال قبل ضعیف‌تر از لیگ ایران بود اما آنها اکنون پیشرفت کرده‌اند و با همین شرایط بازیکنانی مثل علی دایی، علی کریمی، کریم باقری و مهدی مهدوی کیا را می‌پرستند. لیگ ما استعدادهای زیادی دارد اما نمی‌دانم چرا فقط 5 لژیونر داریم.

وی در مورد اینکه در سال آینده به چه تیمی می‌رود، عنوان کرد: هنوز چیزی مشخص نیست و نمی‌توانم صحبتی کنم اما نه به چین و نه به امارات فکر نمی‌کنم. اگر هر تیم اروپایی به من پیشنهاد بدهد با پرداخت یک میلیارد تومان قراردادم به تیم چینی شرایط حضور در اروپا را فراهم می‌کنم و امیدوارم در آینده اخبار خوبی بشنویم.

(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها