قاتل هنگام فرار به خارج از کشور دستگیر شد

قتل به خاطر ۶۰۰ هزار تومان

اختلاف مالی ۶۰۰ هزار تومانی بین دو دوست افغان بلای جان مرد ۲۵ ساله شد. کاراگاهان قاتل را شناسایی وقبل از خروج از کشور دستگیر کردند.
کد خبر: ۸۰۳۱۶۸
قتل به خاطر ۶۰۰ هزار تومان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ۱۶ بهمن ماه ۹۳ زنی از اتباع افغانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرح شکایتی در خصوص فقدان خواهرزاده‌اش اعلام کرد: فرد ناشناسی برای آزادی خواهرزاده‌ام درخواست پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار تومان پول کرده اما با وجود پرداخت این مبلغ، هیچ خبری از خواهرزاده‌ام نشد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع گروگان‌گیری و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی

شاکی پس از حضور در اداره یازدهم به کارآگاهان گفت: شخصی ناشناس از طریق شماره گوشی تلفن همراه خواهرزاده‌ام به نام «علیرضا » ۲۵ ساله، با پسرم تماس گرفت و مدعی شد که علیرضا نزد اوست.

وی افزود: این شخص در ادامه تماس خود عنوان کرد که مبلغ ۶۰۰ هزار تومان از علیرضا طلبکار هستم و شما باید این مبلغ را کارت به کارت، به شماره حساب علیرضا واریز کنید تا من او را آزاد کنم، ما هم که تصور می‌‌کردیم با پرداخت این مبلغ، علیرضا آزاد خواهد شد بلافاصله اقدام به واریز این مبلغ به حساب عابربانک علیرضا کردیم اما با این وجود هیچ خبری از وی نشد و به همین علت تصمیم به شکایت گرفتیم.

آغاز تحقیقات پلیسی

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فقدانی به عنوان کارگر ساختمانی در یکی از ساختمان‌های در حال ساخت و ساز واقع در منطقه تجریش مشغول به کار بوده و چندی پیش با یکی دیگر از کارگران ساختمانی به نام شکرالله ۲۲ ساله که او هم از افاغنه مقیم تهران است، اختلاف مالی پیدا کرده است.

با شناسایی «شکرالله» به عنوان مظنون اصلی پرونده، کارآگاهان با شناسایی محل کار وی در ساختمانی در نزدیکی میدان تجریش به این محل مراجعه و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که شکرالله به صورت ناگهانی و پس از تسویه مالی با پیمانکار ساختمانی، از این محل رفته است.

در بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک فقدانی، کارآگاهان موفق به شناسایی یک بوتیک لباس فروشی در بازارچه تجریش شدند که تمامی مبلغ ۶۰۰ هزار تومان پول واریز شده، در آنجا برداشت شده بود.

با شناسایی محل برداشت پول از حساب فقدانی، تحقیقات از صاحب مغازه انجام شد و این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: جوانی از افاغنه، حدودا ۲۰ ساله با مراجعه به مغازه من اقدام به خرید لباس به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کرد و سپس به بهانه اینکه قصد مسافرت به افغانستان را داشته و نیاز به پول نقد دارد، از من درخواست کرد تا مابقی موجودی حساب عابربانکش را به صورت نقدی پرداخت کنم، من هم به خاطر کمک کردن، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را به صورت نقد به وی پرداخت و در مجموع مبلغ ۶۰۰ هزار تومان از حساب عابربانک برداشت کردم.

کشف جسد

۱۵ بهمن ماه ۹۳، جسد جوانی ناشناس (یک روز قبل از طرح شکایت پرونده گروگانگیری)، در داخل یک فرغون در نزدیکی یک سطل آشغال در منطقه ولنجک توسط کارگران شهرداری کشف و موضوع از طریق کلانتری ۱۶۳ ولنجک به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

هم زمان با طرح پرونده کشف جسد ناشناس در اداره یازدهم، پرونده گروگان‌گیری هم در اداره یازدهم طرح و در ادامه رسیدگی به این پرونده و بررسی فرضیه ارتکاب جنایت، پرونده اجساد ناشناس نیز بررسی و نهایتاً کارآگاهان موفق به شناسایی جسد فقدانی «علیرضا » می شوند.

با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده مشخص شد که قاتل پس از ارتکاب جنایت و رها کردن جسد، از طریق شماره تماس فقدانی اقدام به تماس و درخواست مبلغ ۶۰۰ هزار تومان کرده است.

در جستجوی قاتل فراری

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فقدانی و شکرالله از حدود ۶ ماه پیش و در زمان کار کردن در یک ساختمان در حال ساخت و ساز در منطقه تجریش با یکدیگر دوست شدند اما پس از مدتی، فقدانی محل کار خود را تغییر داده است.

بنا بر اظهارات کارگران ساختمانی، فقدانی اقدام به دریافت پول دستی از شکرالله با مدت زمان بازپرداخت یک هفته‌ای کرده اما پس از این مدت عنوان داشته که قادر به پرداخت این مبلغ نبوده و همین موضوع باعث ایجاد اختلا‌ف بین وی و شکرالله شده و به همین علت محل کار خود را تغییر داده است.

دستگیری در حال فرار

با توجه به کشف جسد فقدانی و احتمال ارتکاب جنایت توسط شکرالله و احتمال اقدام برای خارج شدن از کشور، دستگیری وی قبل از هرگونه اقدام برای فرار از کشور در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه شکرالله در یک مسافرخانه در محدوده میدان راه آهن و دستگیری وی در روز ۷ خرداد۹۴ می‌شوند.

متهم پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی، صراحتاً لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

اعتراف به قتل

وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: مقتول از بنده به عنوان پول دستی درخواست مبلغ ۶۰۰ هزار تومان پول کرد و من هم صرفاً در قالب دوستی و کمک، این مبلغ را تهیه کردم و به او دادم، قرار بود تا علیرضا این پول را پس از مدت یک هفته به من بازگرداند اما زمانیکه از وی درخواست پول را کردم، عنوان داشت که پولی در اختیار ندارد و همین موضوع باعث شروع اختلاف ما دو نفر شد.

متهم افزود: حدوداً دو هفته پیش از جنایت، زمانی که برای پیگیری طلب خود به مقتول زنگ زده بودم ناگهان او بدترین فحاشی‌ها را به من کرد و عنوان داشت که اصلا قصد بازپرداخت پول مرا ندارد و من هم که از باز پس‌گیری پول خود نا امید شده بودم تصمیم گرفتم تا دیگر با مقتول تماس نگیرم تا اینکه بعدازظهر ۱۵ بهمن، مقتول به سرساختمانی که من در آنجا به عنوان نگهبان مشغول به کار بودم آمد تا به قول خودش با من آشتی کند.

قاتل گفت: از آنجایی که به خاطر دشنام و ناسزاگویی‌های پشت تلفن، کینه شدیدی را از علیرضا به دل گرفته بودم وقتی او با گوشی تلفن همراهش در حال بازی کردن بود، گلنگی را برداشته و ضربه‌ای از پشت به سر او وارد کردم، پس از آن پارچه ای را به دو گردن علیرضا انداختم و آنقدر فشار دادم تا دیگر قادر به نفس کشیدن نباشد.

شکرالله در خصوص انتقال جسد مقتول به محل کشف هم گفت: پس از جنایت، جنازه را داخل یک پتو قرار دادم و در تاریکی شب جنازه را با فرغون از ساختمان خارج و پس از دور شدن از ساختمان، آن را به همراه فرغون در کنار یک سطل آشغال رها کردم و به سرعت به ساختمان بازگشتم.

متهم در خصوص تماس با پسرخاله مقتول نیز عنوان داشت: فردای روز جنایت یعنی ۱۶ بهمن ماه و برای آنکه به پول خود برسم، از طریق تلفن همراه مقتول با پسرخاله‌اش تماس گرفتم و با طرح موضوع طلب مالی از علیرضا و تهدید به کشتن وی، آنها را مجبور کردم تا مبلغ ۶۰۰ هزار را به حساب عابربانک علیرضا واریز کنند،‌من هم که پیش از این و در چندین نوبت از عابر بانک علیرضا استفاده کرده و رمز او را در اختیار داشتم، پس از واریز این مبلغ به بازارچه تجریش رفته و پول را دریافت کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری و اعتراف متهم به قتل، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و تأیید هویت جسد فقدانی از سوی شاکی پرونده، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شد و متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مظلوم
Iraq
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۰
۰
خدا حساب شما قاتلان را خواهد رسید. حساب همه شماها كه خون های بندگان خدا را بر روی زمین میریزید.قیامتی هم خواهد بود.
آرش
Netherlands
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
ایران پر شده از اتباع افغان خیلی از استانهای كشور از لحاظ بافت فرهنگی , اجتماعی تغییر كرده است , استانهای سیستان و بلوچستان , كرمان , خراسان جنوبی , خراسان رضوی , خراسان شمالی , یزد , اصفهان , فارس , قم , البرز , تهران , مازندران , گلستان , خوزستان , هرمزگان , معلوم نیست مسولین ما دارند چكار می كنند , بیش از ۳/۵ میلیون افغانی توی ایران زندگی می كنند كه نصف این جمعیت غیر قانونی و غیر مجاز وارد كشور شدند . باید به كی بگویم این اتباع افغان را به كشورشان برگردانند . .. خودمان كم مجرم داریم كه اینها هم جرم انجام میدهند

نیازمندی ها