نتایج یک مطالعه نشان داد:

زندگی در اماکن شلوغ عامل چاقی

مطالعات محققان موسسه تحقیقاتی کارولینسکای سوئد نشان می دهد که زندگی در مکان های شلوغ و پر سر و صدا مانند نزدیکی فرودگاه، ریل راه آهن، بزرگراه و جاده، سبب افزایش شاخص توده بدنی و چاقی می شود.
کد خبر: ۸۰۲۷۱۰
زندگی در اماکن شلوغ عامل چاقی

این مطالعه که به مدت چهار سال (بین سال های 2002 تا 2006 میلادی) و با بررسی بیش از پنج هزار داوطلب 44 تا 66 ساله صورت گرفته، نشان می دهد که زندگی در مکان های پر سر و صدا، سبب افزایش سایز دور کمر می شود.

محققان احتمال می دهند که ارتباط بین چاقی و زندگی در جاهایی که آلودگی صوتی دارد، به دلیل افزایش میزان هورمون استرس، کورتیزول، و اختلال خواب است.

اختلال خواب یکی از مهمترین دلایل دیابت، بیماری های قلبی و چاقی است.

در بخشی از این گزارش محققان می گویند احتمالا عوامل دیگری نیز در ارتباط چاقی با زندگی در مکان های پر سر و صدا وجود دارد‎‎؛ برای مثال می توان نتیجه گرفت افرادی که خانه هایشان در جاهای شلوغ شهر قرار دارد، معمولا از نظر مالی در سطح پایینی هستند و به احتمال زیاد شیوه زندگی و تغذیه این افراد نادرست است.

معمولا افرادی که هنگام استراحت در معرض آلودگی صوتی قرار دارند، از چاقی در ناحیه مرکزی بدن رنج می برند. منظور از چاقی در ناحیه مرکزی، دور کمر بیشتر از 88 سانتی متر برای زنان و 102 سانتی متر برای مردان و نسبت کمر به باسن 0.85 به بالا برای زنان و 0.90 به بالا برای مردان است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها