یمن در آستانه فاجعه انسانی قرار گرفت

با اتمام ذخایر غذایی در بسیاری از استان های یمن؛ این کشور در آستانه فاجعه انسانی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۰۱۶۶۵
یمن در آستانه فاجعه انسانی قرار گرفت

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، هشدارها درباره حساس شدن اوضاع انسانی در یمن به صورت مداوم ادامه دارد و با اختلال در رسیدن کمک های غذایی و ادامه کمبود فرآورده های نفتی خطر بروز فاجعه انسانی و بهداشتی در این کشور جدی شده است.

«هبة محمود» خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: مردم یمن از یک سو در محاصره و از سوی دیگر در معرض حملات هوایی قرار دارند. اوضاع انسانی در این کشور همواره درحال بدتر شدن است و نگرانی از بروز فاجعه انسانی جدی شده است. هشدارها درباره اتمام ذخایر غذایی و افزایش نیازمندان به کمک های غذائی افزایش یافته است. تعداد افراد نیازمند در یمن به این کمک ها به بیش از 12 میلیون نفر رسیده است.

عبدالرحمان العلفی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی منارات در گفتگو با خبرنگار این شبکه گفت: ما به علت حملات موشکی و بمباران ها و تجاوزات مستمر با فاجعه انسانی غیرقابل وصفی روبرو هستیم. ما با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجهیم.

خبرنگار این شبکه افزود: سازمان های امداد رسانی از این که به درخواستشان برای تمدید آتش بس در یمن توجه نشده بلکه حملات هوایی تشدید شده است خشمگین هستند. این سازمان ها می گویند ذخایر غذایی در استان های مختلف و خصوصاً در استان های جنوبی به اتمام رسیده است و بهای گندم به شدت افزایش یافته و قدرت خرید مردم از بین رفته است.

متجاوزان به یمن و کسانی که خون مردم یمن را می ریزند به هیچ ارزشی پایبندی نیستند. احزاب و تشکل های اجتماعی باید با هم همکاری کنند و به قدرت های خارجی و مزدوران اتکا نداشته باشند.

براساس شاخص های موجود یمن هر ماه به یکصد هزار تن غلات نیاز دارد و این افزون بر نیاز مردم این کشور به کالاهای اساسی دیگر نظیر روغن نباتی و خواربار است.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
saber
Sweden
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
۰
۰
از جیب مردم من بگیر و تو جیب كشور دوست و همسایهٔ من بریز
مردم كشورم تحمل دارند ولی‌ كشور دوست و همسایه تحمل گرسنگی رو ندارند
مردمِ كشور من می‌تونن بدون دارو روزشون رو بگذرونن ولی‌ كشور دوست و همسایه من نمی‌تونن
مردم كشور من جنسشون از سنگ هست ، سنگ ك نیزی ب بنزین و دارو و گوشت ندران مردم كشور همسایه واجب ترن
ای دولتمردی كه سنگِ سینه كشورای دوستو همسایه‌رو به سینه میزنی

باید به اطلاعتون برسونم همین مردم مظلوم یمن فلسطین سوریه عراق كه این همه پول می‌ریزید تو شكمشون تو كشورای اروپایی به من ایرانی‌ میگن تو مسلمون نیستی‌ به من ایرانی‌ میگن شما آتیش میپرستین

حالا برید به این مردم مظلوم كمك كنید

وقتی‌ یه فلسطینی بر میگرده به من میگه چرا ایران باید به ما كمك كنه دیگه از بقیه كشورها چه انتظاری دارید ؟؟

جام جم لطفا نظر منو درج كن این دردیه كه من هر روز دارم تو این كشور غریب میكشم توئی كه تو ایرانی‌ متوجه نیستی ؛
اره در داخل ایران همهٔ كشورا مظلوم هستن جز مردم ایران
وقتی‌ یه عراقی‌ كه باهم همكار هستیم برمیگرده پشت سرم كلی‌ حرف می‌زنه راجع به كشورم و هنوز كینهٔ جنگ ساله ۶۸ رو به دلم داره جنگی كه خودشون شروع كردن و خیلی‌ بی‌شرمانه میگه ایران هیچ كمكی‌ نمیكنه............

خودت قضاوت كن بی‌شرم تر از این مردم‌ها كجای دنیا پیدا میشن تو بگو
جام جم تو این قوم ظالم رو ندیدی لطفا حمایت نكن

تشكر -صابر

نیازمندی ها