«CSL» مخفف سه کلمه کوپه، اسپرت و سبکوزن است. این مدل از پیچیدهترین تکنولوژیهای روز بهره میبرد.
فناوری و مواد استفاده شده در تولید این خودرو همانند مدلهای الکتریکی «i» میباشد. بدنه «CSL» از فیبر کربن تشکیل شده که بسیار سبک بوده و موتور آن طبق گفتهها بر پایه موتور 6 سیلندر خطی M4 میباشد.
برخلاف تکنولوژی بهروز «CSL» در مورد طراحی هنوز هم سنتهای دیرینه بهجای آورده شده است. اتاق خودرو فقط امکانات ضروری را در خود جای داده تا اتومبیل رژیم کاهش وزن خود را حفظ کرده باشد. مدل دهه هفتاد «CSL» کاپوت و بدنه و بال آلومینیومی داشت که مدل امروزی حتی از آن هم سبکتر و از جنس فیبر میباشد.
طراحی «Hommage» به شدت تحت تأثیر آئرودینامیک است ولی باز با این حال سعی شده اصالت طراحی کلاسیک ماشین مسابقهای افسانهای «BMW» در آن حفظ شود.
جلوپنجره معروف «BMW» در این مدل بزرگتر و کشیدهتر تعبیه شده است. چراغهای جلو متصل به جلوپنجره بوده و نوار x مانندی درون آنها مشاهده میشود. تنها موردی که اصالت خود را حفظ نکرده همین چراغهای جلو است.
«BMW» اظهار میکند که این مدل یکی از کم ارتفاعترین مدلهای تاریخ کمپانی است و این هم به خاطر فلاپ های فیبر کربنی بکار رفته در زیر خودرو میباشد.
نکته فوقالعاده خودرو این است که به خاطر کاهش اصطکاک هوا، آینههای جانبی جای خود را به دوربین دادهاند.
در پشت خودرو چراغ ترمز بر روی بادشکن عقب امتداد یافته است. بادشکن سایه خود را بر روی نشان «BMW» افکنده است. رینگهای خودرو 21 اینچی و از جنس آلومینیوم میباشند.
در داخل اتاق خبری از آپشن های گرانقیمت نیست. کابین «3.0 CSL» قدیمی با چوب طراحی شده بود ولی اینجا رژیم کاهش وزن حرف اول و آخر را میزند و فقط نواری از چوب بر روی پنل امکانات بکار رفته است. بقیه اجزا بهطور کل از جنس فیبر کربن ساخته شدهاند.
صندلیهای مسابقهای و کپسول آتشنشانی بیانگر نژاد اصیل ریسینگ خودرو هستند. پس انتظار دیدن این وسایل را در اتاق CSL داشته باشد.
در مورد مانور خودرو بایستی اشاره شود که «Hommage» دارای موتور شش سیلندر خطی میباشد که با تکنولوژی «eBoost» تقویت شده است.
خب بر کسی پوشیده نیست که «BMW» اخیراً سیستم انتقال آب جدیدی را در M4 GTS بکار برده بود و انتظار دیدن چنین نوآوری در «CSL» زیاد دور از ذهن نخواهد بود.
رقیب این خودرو یعنی «آئودی TT اسپرت» از توربوشارژر های الکتریکی استفاده میکند که این تکنولوژی «BMW» نیز باید چیزی شبیه به آن باشد. بههرحال رقابت این دو دیدنی خواهد بود.
بعد از این همه توضیح مفصل، «BMW» میگوید که نباید انتظار داشته باشید ما «Hommage» را به تولید انبوه برسانیم.
این مدل فقط نمایهای از آنچه در توان داریم است و تنها برای عرضاندام به نمایش در خواهد آمد اما ظهور دوباره «CSL» میتواند طرفداران را امیدوار کند که مدل کوپه M4 جانی تازه بگیرد و باز هم C کلاس بنز را گوش مالی دهد!(پدال)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت