احمد توکلی در اخطار قانون اساسی:

توافق هسته ای بصورت لایحه به مجلس داده شود

به‌ اتهام توهین به مسئولان

احمد توکلی مجرم شناخته شد

هیات منصفه مطبوعات مدیر مسئول «سایت الف» را در رابطه با یکی از اتهاماتش که مربوط به توهین به مسئولان و قوه قضائیه بود، مجرم تشخیص داد.
کد خبر: ۸۰۱۱۵۵
احمد توکلی مجرم شناخته شد

جلسه رسیدگی به پرونده سایت «الف» صبح امروز در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

احمد توکلی مدیر مسئول سایت الف در پرونده اتهام تبلیغ علیه نظام مجرم شناخته نشد.

همچنین توکلی در رابطه با اتهام دیگرش که توهین به مسئولان و قوه قضائیه بود مجرم شناخته شد اما مستحق تخفیف دانسته شد.

اتهام دیگر مدیر مسئول سایت الف انتشار مطالب خلاف واقع بود که طبق اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته نشد.

توکلی: مطمئنم تبرئه می شوم

احمد توکلی در پایان جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: مطمئنم که تبرئه می شوم، همانطور که سه تن از شاکیان خصوصی از جمله سعید مرتضوی، محمود احمدی نژاد و سید رضا صالحی امیری از شکایت خود علیه من انصراف دادند.

وی افزود: نتیجه نهایی دادگاه پس از شور نهایی هیات منصفه طی چند روز آینده اعلام می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات منصفه جلسات خود را برگزار می کند و معلوم می شود من بزهکارم یا اینکه مستحق تخفیفم یا نه؟

مدیر «سایت الف» گفت: چند روز وقت دارند که رای را صادر کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آزادی مطبوعات در ایران وجود دارد یا نه گفت: اگر آزادی وجود داشت من اکنون اینجا نبودم.

توکلی در مورد کامنت های مردم در سایت الف نیز گفت: در صورتیکه کامنت ها بی ادبی به شخصی نباشد و اظهارنظر مردم باشد، آنها را انعکاس می دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها روزنامه نگاری هستم که از مخالفان خود دفاع می کنم.

دومین جلسه دادگاه احمد توکلی 27 اردیبهشت ماه برگزار شد و در آن جلسه تعدادی از شاکیان وی از شکایت خود انصراف دادند.

توکلی 22 اردیبهشت ماه در نطق میان دستور خود درباره شکایات علیه خود گفته بود: بنده به دلیل انعکاس کامنت هایی که مردم در سایت «الف» در انتقاد از قوه قضاییه، رییس جمهور و دولت وقت و مجلس شورای اسلامی قرار دادند از سوی دادستان تهران به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، نشر مطالب خلاف واقع و اهانت به مقامات متهم شده ام و دادستان این کار را طبق مقررات قانونی انجام داده است.

همچنین در کیفرخواست شکایت آقایان خرم آبادی، صالحی امیری، مشایی، مرتضوی، بقایی، رحیمی و جوانفکر پذیرفته شده که بنده طبق مقررات فقط از خود دفاع می کنم و فراتر از آن نمی روم، چراکه بیشتر از آن نه حقی دارم و نه وظیفه ای.(ایسنا و ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها