رازگشایی از اخطار اول آندو تیموریان

شوخی تلخی که سرنوشت لیگ را عوض کرد

جام جم ورزشی: 10 روز از بازی جنجالی تبریز گذشته اما هنوز تب آن مسابقه داغ است و بسیاری از اهالی فوتبال درباره اتفاقات بازی نفت و تراکتورسازی می گویند.
کد خبر: ۸۰۱۰۵۷
شوخی تلخی که سرنوشت لیگ را عوض کرد

بعد از 10 روز هنوز همه دوست دارند بدانند که در تبریز دقیقا چه اتفاقی افتاده که سرنوشت لیگ عوض شد. ابهام ها همچنان باقی است و هنوز علیرضا فغانی ، داور بازی مقصر اصلی محسوب می شود. آن هم برای اخراج آندو تیموریان از بازی. هیچ کس اما نمی داند آندو دقیقا به چه دلیلی اخراج شده. خود آندو می گوید کارت اولی که گرفته اصلا نباید با اخطار مواجه می شده اما تا به حال تقریبا هیچ یک از اهالی فوتبال نمی دانستند چرا او کارت زرد گرفته است. شهرام دبیری عضو تبریزی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تنها یکبار گفته بود:«بعد از شادی گل تراکتورسازی دیدیم داور به او کارت زرد نشان داد. فکر کنم برای گل دوم بود که خودش زد. اما در آن لحظه چه اتفاقی افتاد که آندو بی آنکه پیراهنش را در بیاورد یا به سمت طرفداران حریف برود کارت زرد گرفت؟ این اتفاقی است که دو مهاجم نفت تهران ، داور بازی ، آندو و 3 نفر از بازیکنان تراکتورسازی شاهدش بودند.

آندو که در دقیقه 45 نیمه اول گل زد و برایش کلی خوشحالی کرد ، درحالی به سمت زمین خودی بر می گشت که نفتی ها منتظر شروع بازی بودند. او تقریبا آخرین نفری بود که داشت به زمین بر می گشت تا بازی شروع شود.آندو از هر جایی غیر از دایره میانی که به زمین خودشان می رفت بازی بعد از وقفه ای نسبتا طولانی ،آغاز می شد. گلزن تراکتوری ها از دور با تذکر داور مواجه شد که سریعتر به زمین شان برود و بگذارد بازی شروع شود اما او وارد دایره میانی زمین شد و دوباره تاخیری در بازی ایجاد کرد. بازیکنان حاضر در آن صحنه دیده اند که داور قبلش به او تذکر داده اما آندو که شادی در چهره اش موج می زده این منطقه را برای رفتن به زمین خودی انتخاب کرده یا شاید هم خواسته سر به سر داور سرشناس بازی بگذارد. فغانی هم که مثل دیگر داوران سرشناس ایران به خاطر شوخی های معمول یا غیر معمول آندو در طول بازی های لیگ برتر با آنها ، رابطه ای نسبتا صمیمی با کاپیتان تیم ملی داشته ، به خاطر ایجاد وقفه در شروع بازی به گلزن قرمزها کارت زرد می دهد.

اتفاقی که در نهایت سرنوشت لیگ را عوض می کند. درحالی که آندو اعتقاد داشته اصلا صدای داور را نشنیده. هرچند او به عنوان یک بازیکن با تجربه مسیر ورود به زمین بعد از زدن گل را می داند و می داند که سرنوشت ایجاد وقفه در شروع بازی چیست. اگرچه شاید کمتر داوری در لیگ ایران ، این قدر با دقت و سختگیرانه قوانین را اجرا کند.

آندو دقیقا سال قبل و در اهواز هم برای خطاهایی که با زدن ضربات آرنج به بازیکنان حریف انجام داد از سوی فغانی اخراج شد و جالب اینکه بار قبل هم اخراج او سبب شد تا حسین فرکی با فولاد قهرمان لیگ برتر شود.

(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها