تکواندو قهرمانی جهان

یعقوبی به مرحله سوم راه یافت

جام جم ورزشی: ابوالفضل یعقوبی و کیمیا علیزاده نمایندگان وزن های منهای 63 و منهای 57 کیلوگرم تیم ملی تکواندو امروز (یکشنبه) با شکست حریفان خود به به ترتیب راهی مراحل سوم و چهارم رقابت های قهرمانی جهان شدند.
کد خبر: ۷۹۸۶۳۰
یعقوبی به مرحله سوم راه یافت

ششمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12) با برگزاری مرحله مقدماتی رقابت های وزن های منهای 57 کیلوگرم زنان و منهای 63 کیلوگرم مردان از صبح امروز (یکشنبه) در ورزشگاه تراکتور شهر چلیابیسنک در حال برگزاری است.

ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار وزن منهای 63 کیلوگرم کشورمان در نخستین گام با نتیجه 14 بر 10 داویلانی از برزیل را از پیش رو برداشت و در ادامه با غلبه بر اوهاید بیرکی از تونس (15- 3) با شایستگی گام به مرحله سوم گذاشت.

نماینده کشورمان برای راهیابی به مرحله یک چهارم باید با راد تابت از اردن (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2014) رقابت کند.

کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن منهای 57 کیلوگرم زنان ایران نیز در اولین مبارزه ماگدالنا لپروسکا از لهستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و در مرحله دوم مارتینا زوبسیک از کرواسی، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن را پس از تساوی 3-3 در راند طلایی به مغلوب کرد و با شایستگی به مرحله سوم راه یافت.

علیزاده در سومین مبارزه نیز چینه لویس آمریکایی را پس از تساوی 4-4، در راند طلایی از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم شد.

علیزاده در ادامه و برای راهیابی به جمع 4 تکواندوکار برتر باید با جید جونز قهرمان المپیک 2012 لندن و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان رقابت کند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان از سوی فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این دوره از مسابقات ار روز 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی با حضور 875 تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس ها آغاز شده و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها