رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد:

سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی شرکت های دولتی برای رونق اقتصادی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: دولت برای خروج از رکود و رونق اقتصادی، 500 میلیارد ریال از طریق ادارات و شرکتهای دولتی سرمایه گذاری می کند.
کد خبر: ۷۹۸۱۴۷
سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی شرکت های دولتی برای رونق اقتصادی

محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری، 800 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای رونق اقتصادی سرمایه گذاری می شود.

معاون رئیس جمهور افزود: امسال برابر یک هزار و 30 میلیارد ریال از سوی شرکت های دولتی در کشور سرمایه گذاری می شود.

وی گفت: در سال جاری، پنج میلیارد دلار منابع جدید پولی وارد صندوق توسعه ملی می شود که 20 درصد این مبلغ به ازای هر دلار 28 هزار و 500 ریال به ریال تبدیل و به صورت تسهیلات و وام، در اختیار بخش غیردولتی قرار می گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: طرح های عمرانی کشور به سه دسته ملی، استانی ویژه و استانی تقسیم شده که سهم چهارمحال و بختیاری در طرح های ملی سال گذشته 868 میلیارد ریال بوده که با 79.12 درصد رشد، به یک هزار و 550 میلیارد ریال در سال 1394 رسیده است.

نوبخت اظهار کرد: سهم چهارمحال و بختیاری ازطرح های استانی های ویژه نیز در سال 1393 برابر 464 میلیارد ریال بوده که در سال جاری به 726 میلیارد ریال رسیده که 58.26 درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: اعتبارات چهارمحال و بختیاری در بخش طرح های استانی نیز در سال گذشته 600 میلیارد ریال بوده که امسال با 53 درصد رشد به 930 میلیارد ریال رسید.

معاون رئیس جمهور در خصوص تحریم های اعمال شده علیه کشور گفت: سال گذشته در چنین روزی نفت بشکه ای 108 دلار بود و اکنون به 52 دلار کاهش یافته است.تمامی این اقدامات و پیشرفت ها، در همین شرایط سخت کشور و وجود تحریم ها انجام شده است.

نوبخت افزود: ایران ظرفیت تولید و صادرات روزانه چهار میلیون بشکه نفت را داشته که به علت تحریم ها، اکنون روزانه یک میلیون بشکه تولید و صادر می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: تخصیص های سال گذشته اعتبارات چهارمحال و بختیاری و همچنین سفر رئیس جمهور به شهرکرد صد درصد محقق شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: برای تخصیص صد درصد اعتبارات سال جاری نیز استان های کمتربرخوردار مانند چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار دارد.

نوبخت اظهار کرد: تا 10 ماه دیگر، قطار برنامه ششم توسعه در کشور آغاز به حرکت می کند و طبق برنامه ششم توسعه، کشور در پنج سال آینده، در مسیر توسعه متوازن پیش می رود.

وی افزود: با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان ها، بخشی از اختیارات کشور، به استان ها تفویض و زمینه سرعت بخشی به روند اجرای امور فراهم می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به منظور شرکت در همایش تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها