عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و امیدوار هستیم در خردادماه پس از چهارسال به نتیجه برسد.
کد خبر: ۷۹۷۲۸۰
کاهش ساعت کار زنان خرداد اجرایی می‌شود؟

فاطمه آلیا اظهار کرد: یک ظرفیت در آیین نامه مجلس وجود دارد که ما از آن استفاده کردیم تا بتوانیم سریعتر لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص را در صحن علنی مجلس بررسی کنیم.

وی ادامه داد: حدود 70 نفر از نمایندگان مجلس امضا جمع کردند که در دستور کار مجلس تغییراتی ایجاد شود و علاوه بر اینکه در اولویت قرار گرفته است تقاضای تغییر دستور دادیم و امیدواریم هفته آینده این لایحه مطرح شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: امیدوار هستیم این لایحه که چهار سال در دستور کار مجلس است، در خرداد ماه به نتیجه برسد.

آلیا ادامه داد: بر اساس این لایحه بانوان شاغلی که شرایط خاصی دارند مانند داشتن فرزند معلول، فرزند زیر 6 سال و فرزندی که بیماری صعب‌العلاج داشته باشد می‌توانند ساعت کاری خود را از 44 ساعت به 36 ساعت کاهش دهند همچنین بر اساس این لایحه مردانی که دارای شرایط خاص هستند نیز می‌توانند 6 ساعت در هفته ساعت کاری خود را کاهش دهند. ( فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها