جام جم آنلاین: حالتی که در آن سطوح آندروژن ها (هورمون های استروئیدی) که در پزشکی تحت عنوان هایپر آندروژنمی گفته می شود ، در کودکان چاق افزایش می یابد آنها را در معرض خطر سندرم متابولیک (مجموعه ای از ناراحتی ها شامل افزایش فشار خون و قند خون که باعث بیماری قلبی و دیابت می شود) قرار می دهد.
کد خبر: ۷۹۴۴۴

به گزارش مدلاین پلاس ، این مطالعه نشان می دهد کاهش وزن منجر به کاهش سطوح آندروژن می گردد. کاهش وزن درمان انتخابی کودکان چاق با سطوح بالای آندروژن است.
آندروژن ها هورمون های استروئیدی همچون تستوسترون و آندروسترون هستند که ایجاد و حفظ ویژگیهای مردانه را در هردو جنس مونث و مذکر کنترل می کنند.
چاقی با افزایش تولید آندروژن ها در زنان ارتباط دارد در حالیکه مطالعات نشان می دهند در مردان چاق با کاهش سطوح آندروژن مرتبط است.
در مورد نقش آندروژن ها در کودکان پچاق مطالعات زیادی انجام نگرفته است و تا کنون مشخص نبود که آیا سطوح این هورمون ها پس از کاهش وزن در کودکان چاق تغییر می کند یا نه.
در این تحقیق مشخص شد که در کودکان چاق بدون توجه به جنسیت یا مرحله بلوغ ، میزان تستوسترون و سطوح DHEAS در مقایسه با کودکانی که لاغر هستند یا وزن طبیعی دارند بمیزان قابل ملاحظه ای بیشتر است.
در دختران و پسران ، ارتباط مثبتی بین شاخص وزن بدن و سطوح آندروژن وجود داشت اما پسران چاق افزایش آندروژن را در این مطالعه نشان ندادند.
بطور کلی کاهش وزن منجر به کاهش تستوسترون در میان کودکان چاق و دختران بالغ شد بنابراین گرچه چاقی با افزایش آندروژن ها ارتباط دارد ، این افزایش طی کاهش وزن برعکس است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها