دکتر محمد سرافراز رییس رسانه ملی، تهاجم عربستان سعودی به مردم مظلوم یمن را «جنگ امریکا به نفع گروه القاعده» دانست که به صورت نیابتی توسط آل سعود انجام می شود.
کد خبر: ۷۹۳۷۱۰
رییس رسانه ملی: درگیری های یمن، جنگ آمریکا به نفع القاعده است

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، سرافراز در مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد انتشار روزنامه جام جم که در آستانه خجسته زادروز مولای متقیان، علی (ع) و روز پدر در ساختمان مرکزی این روزنامه برگزار شد، حضور نظامی عربستان در یمن را نقطه عطفی جدید در تحولات منطقه خاورمیانه توصیف کرد و اظهارداشت: عربستان همیشه انکار می کرد که از گروه های تروریستی داعش و القاعده حمایت می کند اما امروز در یمن مستقیما وارد جنگی شده که هدفش حمایت از گروههای تروریستی و سرکوب مردمی است که زیر بار حکومت زور نمی روند .

وی افزود: عربستان با جنگی که به راه انداخته، نشان داده است که هدفش حمایت از گروههای تروریستی نظیر القاعده و ممانعت از شکل گیری حکومت های مردمی در یمن و منطقه است.

رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه همه هواپیماها و سلاحهایی که عربستان در جنگ علیه یمن استفاده می کند، امریکایی است، به دوران حضور آمریکا در افغانستان به بهانه ایجاد صلح و ثبات در منطقه اشاره کرد و گفت: زمانی آمریکا بطور مستقیم در عراق و افغانستان حضور نظامی داشت اما چون در دستیابی به هدفش موفق نبود اکنون با تجهیز عربستان به سلاح های پیشرفته، اطلاعات و پهپادهای جاسوسی، "جنگ نیابتی" راه انداخته است.در واقع، این جنگ آمریکا به نفع گروه القاعده است که به دست عربستان انجام می شود.

سرافراز با اشاره به اقدام شجاعانه خلبان ایرانی هواپیمای حامل کمکهای انساندوستانه به یمن در روز سه شنبه گذشته و ممانعت جنگنده های عربستان از فرود آن از طریق بمباران فرودگاه صنعا اظهارداشت: جنگی که در یمن راه افتاده، یک اقدام غیرقانونی ، غیرانسانی و تجاوزکارانه است و یقینا، این وضع در منطقه پایدار نمی ماند.

وی تصریح کرد: آمریکا و عربستان با این جنگ، ماهیت پلید خود را نمایان کرده اند.

رییس رسانه ملی خاطرنشان ساخت: : در چنین شرایطی، ما باید بطور گسترده و مسئولانه به وظیفه رسانه ای خود عمل کنیم و حقایق دنیا را به درستی به دیگران انتقال دهیم.

در این مراسم،علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای سازمان صدا و سیما، پدرام کرباسیان رییس مجامع شرکت های وابسته به صداوسیما به همراه شماری از مدیران و کارشناسان سازمان صدا و سیما ، مدیران ، خبرنگاران و کارکنان موسسه جام جم حضور داشتند.

سرافراز در جریان این مراسم که دکتر مراد عنادی مدیرمسئول و سیدعلیرضا سادات میر مدیرعامل موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم او را همراهی می کردند، از بخشهای مختلف روزنامه دیدن کرد و در جریان روند فعالیتهای آن قرار گرفت.

این، نخستین دیدار سرافراز در مقام رییس سازمان صداوسیما از موسسه جام جم از زمان بر عهده گرفتن این مسئولیت در آبان ماه گذشته است.

روزنامه جام جم به سازمان صداوسیما تعلق دارد.

سهیلا فلاحی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها