وحید حسینی با یادآوری اینکه هر خودروی کاربراتوری ۱۰ الی ۱۵ برابر یک خودروی سالم ذرات آلاینده به هوای شهر تزریق میکند، افزود: با اجرای طرح محدودسازی تردد، بیش از ۵ هزار منبع متحرک تولید آلایندگی از شهر تهران حذف میشود که این مهم تاثیر چشمگیری بر بهبود هوای تهران خواهد داشت.
وی در تشریح مصوبه شورای ترافیک تهران، گفت: از ابتدای مهر سال ۹۴ قرار است که ورود و تردد خودروها به مناطق زوج و فرد بر اساس سطح آلایندگی باشد به طوری که هم محدودیتی برای خودروهای تولید ماقبل سال ۸۲ و هم خودروهای ساخت سالهای اخیر که شاخصهای استاندارد را ندارند، اعمال خواهد شد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با یادآوری اینکه مصوبه شورای ترافیک تردد خودروهای فرسوده و به ویژه کاربراتوری به منطقه زوج و فرد را چه به صورت ۲۴ ساعته در یک روز و چه ۳۶۵ روز یک سال ممنوع میکند، تصریح کرد: از ابتدای مهرماه، علاوه بر خودروهای کاربراتوری و خودروهای فرسوده، تردد خودروهای دیزلی بالای ۲۰ سال نیز در کل شهر تهران ممنوع میشود.
حسینی سازوکارهای اجرای این مصوبه را در دو بخش تجهیزات فیزیکی و قوانین نظارتی تقسیم بندی کرد و افزود: برای اجرای این طرح از یک سو ساز و کارهای قانونی مورد نیاز است و از سویی دیگر، دوربینهای پلاک خوان هوشمند که هم اکنون نیز به صورت آنلاین و شبانه روزی، در حال رصد و پایش این مناطق هستند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا خاطرنشان کرد: معاینه فنی نیز یکی دیگر از ساز و کارهای اجرای مصوبه منع تردد خودروهای آلاینده در تهران است که کم کم منجر به حذف ناوگان فرسوده خودروها از سطح شهر میشود تا جائیکه خودروهای سالم و جدیدتر، جایگزین این وسایل نقلیه آلاینده شوند. (مهر)
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد