نگاهی به بازیهای هفته 28 لیگ برتر

صدر و قعر جدول به هم رسیدند

جام جم ورزشی: هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال جمعه 11 اردیبهشت ماه با انجام هشت دیدار به صورت همزمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۹۲۹۹۴
صدر و قعر جدول به هم رسیدند

به گزارش جام جم ورزشی ، این هفته تقابل تیم های بالای جدول با تیم های پایین جدول رده بندی لیگ برتر ایران است. تمامی هشت دیدار برگزار شده از ساعت 18 روز جمعه آغاز می شود. نگاهی به این هشت دیدار می اندازیم:

تراکتورسازی- گسترش فولاد

داربی تبریز یکی از مهم ترین دیدارهای برگزار شده روز جمعه است. تراکتوری ها برای تثبیت صدرنشینی خود باید گسترش فولاد را ببرند تا با خیال راحت تری به قهرمانی فکر کنند.

از سویی گسترش فولاد هم با 27 امتیاز در رده یازدهم جای گرفته و چون با تیم‌های قعر جدولی فاصله چندانی ندارد اصلاً دوست ندارد که از همشهری‌ نامدارش شکست بخورد.

پدیده- نفت تهران

نفت تیم تحسین برانگیز این فصل برای ادامه روند خوب خود و البته بازپس گیری احتمالی صدر جدول به مشهد می رود تا در برابر تیم پدیده قرار بگیرد. نفت تنها دو امتیاز با صدر فاصله دارد اما تنها سه بازی برای جبران این فاصله فرصت دارد. پدیده نیز که اکنون در رده نهم قرار دارد در زمین خود می خواهد از یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل امتیاز بگیرد.

استقلال خوزستان- سپاهان

استقلال خوزستان اگر سپاهان را ببرد می تواند به قهرمانی احتمالی و وضعیت بهتر همشهری اش یعنی فولاد خوزستان در لیگ کمک زیادی کند. آنها با این پیروزی خود را از خطر سقوط هم نجات می دهند. اصفهانی ها هم به دنبال اندک امیدهای خود برای قهرمانی هستند. آنها برای بیشتر کردن امیدها انگیزه زیادی برای کسب سه امتیاز مسابقه دارد.

ملوان – فولاد

ملوان در هفته های گذشته با نتایجی که کسب کرد تقریبا خودش را از خطر سقوط نجات داد اما هنوز در خطر است بنابراین باید فولاد یکی از مهم ترین مدعیان قهرمانی را ببرد.

فولاد هم هفته گذشته بازی مستقیم برابر ذوب آهن را واگذار کرد و اگر این هفته از ملوان ببازد، سهمیه آسیا را به ذوب آهن تعارف کرده است. به نظر نمی‌رسد تیم پرتلاش ذوب آهن تعارف فولاد را پس بزند.

صبا – استقلال

استقلال نه مدعی قهرمانی است نه شانس بالایی برای کسب سهمیه آسیایی دارد. اما امیر قلعه نویی ناامید نیست و می خواهد با یک پیروزی برابر صبا امیدهای خود را برای کسب سهمیه و پایان ناکامی ها افزایش دهد.

استقلال 44 امتیازی است و صبا با 34 امتیاز در رده هشتم است.

ذوب آهن – نفت مسجد سلیمان

یحیی گل محمدی با بالاکشیدن ذوب آهن در جدول نشان داد که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن در فوتبال ایران داشته باشد. ذوب آهنی که اوایل فصل کاندیدای سقوط بود حالا امید زیادی برای رسیدن به آسیا دارد. احیاگر ذوب آهن گفته که هدفش این است که ذوب آهن را به اوج بازگرداند.

حریف این هفته ذوب آهن اما نفت مسجد سلیمان است که این فصل نتایج بسیار بدی گرفته و باید خیلی خوشبین باشیم که این تیم را سقوط کرده به دسته پایین‌تر ندانیم.

ذوب آهن با 45 امتیاز پنجم است و نفت مسجد سلیمان با 22 امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفته است.

پرسپولیس- پیکان

همیشه دیدارهای این دو تیم جذاب و دیدنی بوده است. به ویژه این‌که این بار برانکو ایوانکوویچ و فرهاد کاظمی رودرروی هم قرار می‌گیرند. همچنین تقابل مهدی رحمتی درون دروازه پیکان با مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس هم می‌تواند جذاب باشد.

هرچه جذابیت این بازی زیاد است، حساسیتش کم است. تنها مورد قابل اشاره برای این بازی این است که پیکان برای جداکردن خود از جمع قعرنشینان انگیزه بالایی برای شکست پرسپولیس در ورزشگاه آزادی دارد.

پرسپولیس اینک با 30 امتیاز دهم است و پیکان با 25 امتیاز در جایگاه چهاردهم ایستاده است.

راه آهن- سایپا

بی حاشیه‌ترین و کم حساسیت‌ترین بازی هفته بیست و هشتم را راه آهن قعرنشین و سایپا برگزار می‌کنند. شرایط جدول طوری است که پیروزی هیچ کدام از دو تیم تغییر خاصی برای‌شان در جدول ایجاد نمی‌کند.

سایپا در رده هفتم قرار گرفته و با استقلال رده ششمی ،‌ 6 امتیاز فاصله دارد. راه آهن هم با 22 امتیاز به قعر جدول تکیه زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها