کارگران فصلی را باید فراموش‌شدگان بازار کار دانست، چون حضورشان در کنار خیابان برای خیلی‌ها عادی شده است

کارگـران فصلی؛ فراموش شدگان بازار کار

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این‌که بیمه و کار دو دغدغه عمده کارگران فصلی و ساختمانی است، گفت: شهرداری تهران با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در صدد اشتغالزایی برای 2000 کارگر فصلی و ساختمانی و رفع دغدغه‌های آنان و خانواده‌هایشان است.
کد خبر: ۷۹۲۵۳۷

به گزارش ایسنا، فرزاد هوشیار پارسیان با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر راه‌اندازی مراکزی تحت عنوان سامانه برای کارگران فصلی و ساختمانی اظهار کرد: برخی از این کارگران دارای کارت مهارت فنی در رشته‌هایی از جمله آرماتوربندی، برق کاری و تاسیسات ساختمان برق‌کشی هستند، اما عده‌ای نیز از این تخصص‌ها برخوردار نیستند. بنابراین شهرداری تهران فرآیند شناسایی، جذب و توانمندسازی آنان را نیز برعهده دارد.

وی با اشاره به این‌که بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری تهران باید تمامی مناطق 22گانه تهران مجهز به سامانه‌هایی برای کارگران فصلی و ساختمانی شود، افزود: تاکنون ما توانسته‌ایم در برخی مناطق از جمله 7، 8، 11، 12 و 22 سامانه‌های استاندارد راه‌اندازی کنیم.

به گفته این مقام مسئول، ساختمانی مجهز به امکانات سرمایشی و گرمایشی با متراژ مشخص برای استقرار کارگران از جمله شاخص‌های این سامانه‌های استاندارد به شمار می‌آید.

هوشیار پارسیان با اشاره به راه‌اندازی دفاتری برای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در مناطق 1، 2، 5 و 6 افزود: البته در آینده نزدیک و تا فرصت برنامه پنج ساله شهرداری تهران باید این دفاتر به سامانه‌هایی برای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در سطح شهر تهران تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها