رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تولید زیرپله ای خمیر مرغ خبر داد و گفت: وقتی قیمت یک کیلو سوسیس و کالباس از یک کیلو گوشت کمتر است، حتما جای اشکال دارد.
کد خبر: ۷۹۲۲۷۷
سوسیس و کالباس نخورید

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اشاره به برنامه پنجم اظهار کرد: در این برنامه وزارت بهداشت متولی سلامت تعریف شده و در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری هم در بحث مربوط به ایمنی غذایی، این امر به وزارت بهداشت مربوط شده است.

وی افزود: طبق قانون متولی وزارت بهداشت است، علت هم این است که هر وقت اتفاقی رخ می دهد، این وزارتخانه باید پاسخگو باشد ولی دو گانگی و چندگانگی موجب مشکلات عدیده می شود از این جهت پیشنهاد ما این است که متولی سلامت را مشخص کنیم.

شهریاری هم با توجه به مشکلاتی که در حوزه سبزی، صیفی و میوه ها وجود دارد گفت: زمین های کشاورزی ما شناسنامه دار نیست و موضوع باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی بحث جدی به شمار می رود.

وی گفت: سالهاست که مردم می دانند سبزی و صیفی جات جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می شوند ولی امسال شاهد هستیم که وزیر جهاد از دستور قلع و قمع این مزارع خبر می دهد.

شهریاری با توصیه به مردم برای مصرف نکردن سوسیس و کالباس گفت: در بررسی های انجام شده ۳۰ درصد از محصولات جمع شده از بازار مشکل دار بوده اند.

وی افزود:‌ خمیر مرغ گاهی با استفاده از ضایعات دور ریز ناشی از پاک کردن مرغ در مرغ فروشی ها و گاهی با استفاده از خمیر کردن مرغ های پیر تخم گذار، بدون آن که امحاء و احشای مرغ خارج شود، تهیه می کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان دامپزشکی هم ممکن است بگوید که در بازرسی های ما خمیر مرغ در چارچوب استاندارد دیده شده است ولی تولید زیرپله ای و خلاف هم خیلی انجام می شود.

وی افزود: وقتی یک کیلو سوسیس و کالباس کسر کوچکی از یک کیلو گوشت قیمت دارد، حتما جایی اشکال است. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها