گزیده عناوین روزنامه های صبح چهارشنبه

تقسیم بندی خودروها به 4 رنگ برای تردد در طرح «زوج و فرد»

گزیده عناوین روزنامه‌های صبح دوشنبه

جایگزینی دفترچه تأمین اجتماعی با سیم کارت رایتل

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون «نمایش قدرت موتورسواران پوتین»،«مساله پول های کثیف هشداری به کاندیداهاست»،«نابخردی‌های پسر، رسوایی‌های پدر»،«کاهش نرخ سود سپرده بانکی بررسی می شود»،«100 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی، کم نیست؟»،«پلیس مقابله با ناامنی های روانی را جدی تر بگیرد» و «جایگزینی دفترچه تأمین اجتماعی با سیم کارت رایتل» را منتشر کردند.
کد خبر: ۷۹۲۲۲۲

جایگزینی دفترچه تأمین اجتماعی با سیم کارت رایتل

شرق:جایگزینی دفترچه تأمین اجتماعی با سیم کارت رایتل

سازمان تأمین ‌اجتماعی یک‌سال‌ونیم پس از استقرار دولت یازدهم و فرونشستن حواشی پیرامونش دیگر بار آبستن سؤال‌ها و ابهامات زیادی شده، ابهاماتی که سرنخ آن در اظهارات علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به چشم می‌خورد. دیروز ربیعی از جایگزینی دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی با سیم‌کارت‌ اپراتور سوم «رایتل» که وابسته به تأمین‌اجتماعی است خبر داد؛ این یعنی صدور ٤٣ میلیون سیم‌کارت رایتل؛ رقمی که دست‌کم بیشتر از نیمی از کل سیم‌کارت‌های سه اپراتور کشور است. حال آنکه رایتل ضعیف‌ترین اپراتور در بازار اپراتورهای کشور است. براساس آمارها در حال حاضر رایتل تنها دومیلیون و ٧٠٠ هزار مشترک دارد، اما آمار سیم‌کارت‌های همراه اول تا حدود ٥٠ میلیون و ایرانسل تا ٢٥ میلیون اعلام شده است.
صورت مالی رایتل در سال گذشته حکایت از هفت میلیارد تومان درآمدزایی و ٦٠ میلیارد تومان هزینه‌کرد سازمان داشته این یعنی ٥٣ میلیارد تومان ضرر برای سازمان تأمین‌اجتماعی.
روز گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از « ٢٣٤ عنوان استاندارد شغلی و شایستگی در حوزه انرژی‌های نوین و طرح بن‌کارت آموزش مهارتی رایگان کارگران»، از جایگزینی دفترچه‌های تأمین‌اجتماعی با سیم‌کارت‌های رایتل (اپراتور سوم موبایل در کشور) خبر داد و از آن به عنوان اصلی‌ترین سیاست وزارتخانه در سال ‌جاری یاد کرد. علی ربیعی این اقدام را در راستای ایجاد اشتغال و تحقق شعار بنگاه بزرگ، اشتغال کوچک خواند و ادامه داد: در سال‌های گذشته ٦٥ درصد کمبود رشد داشته‌ایم و این امر باعث شده از توجه به بسیاری از ظرفیت‌ها باز بمانیم. امروز برای ایجاد یک شغل در پتروشیمی و نفت به دومیلیاردو ٦٠٠ میلیون‌تومان نیاز داریم و در سازمان شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی اگر به قیمت روز محاسبه کنیم، هر شغل ٨٥٠ میلیون‌ تومان تمام می‌شود، بنابراین ناچاریم شعار اشتغال بزرگ، بنگاه کوچک را دنبال کنیم و به منابع انسانی و آموزش نیروهای انسانی اهمیت بدهیم. وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما ارائه آموزش‌های مهارتی است و حضور شرکت رایتل در خانواده ما باعث شده تا دو طرح بزرگ را در این راستا دنبال کنیم. اول جایگزینی دفترچه‌های تأمین‌اجتماعی با سیم‌کارت‌های رایتل و دوم ارائه آموزش از راه دور فنی و حرفه‌ای از طریق رایتل.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شرکت رایتل وابسته به تأمین‌اجتماعی است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته سیم‌کارت‌های رایتل جایگزین دفترچه‌های درمانی می‌شوند تا با این کار ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تسهیل شود.
این اقدام در سازمان تأمین‌اجتماعی در حالی است که پیش از این دوبار این سازمان طرح جایگزینی دفترچه‌های کاغذی با کارت سلامت یا دفترچه الکترونیک را دنبال کرده و هر دوبار منجر به شکست شده است، نخستین سؤالی که به ذهن می‌آید این است چرا رایتل؟ چرا برای چنین قراردادی با چنین حجمی که پای منافع بیمه‌شدگان نیز در آن در میان است، این سازمان مناقصه برگزار نمی‌کند. سؤال دوم این است چرا وقتی هنور تکلیف ادغام بخش درمان سازمان با سازمان بیمه سلامت مشخص نیست، چنین اقدام هزینه‌بری برای سازمان تأمین‌اجتماعی انجام می‌شود؟ سؤال سوم نیز این است که بودجه چنین اقدامی، که کارشناسان اقتصادی حداقل آن را ٣٠٠ تا ٥٠٠ میلیارد تومان ارزیابی می‌کنند، از کجا تأمین می‌شود، درحالی‌که سازمان همچنان با کمبود نقدینگی روبه‌رو است؟ چرا طرح‌های پیشین برای الکترونیک‌کردن بخش درمان سازمان، که در دوران مددی ١٥ میلیارد تومان برای آن هزینه شد و پای دستگاه‌های امنیتی هم به پرونده‌اش باز شد، در آن زمان شکست خورد؟ آیا زیرساخت‌های چنین پروژه عظیمی فراهم شده که صحبت از عقد قرارداد با رایتل و عملیاتی‌شدن آن می‌شود؟ و سؤالات متعدد دیگر.
همتی، معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، در گفت‌وگو با «شرق» با بیان اینکه بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به‌هرترتیب باید به‌سمت الکترونیکی‌شدن خدمات و استقرار اطلاعات روی مدیای الکترونیک و جایگزینی دفترچه با مدیای الکترونیک برود، گفت: مطالعات طرح انجام شده و فعلا در مرحله طراحی است. برای عملیاتی‌شدن باید برای حداقل ٤٣ میلیون صاحب دفترچه درمان تأمین‌اجتماعی، سیم‌کارت رایتل صادر شود و در نخستین مرحله، طرح در مراکز ملکی سازمان و در مراحل بعد در سایر مراکز و مطب‌های پزشکان عملیاتی شود.
وی در پاسخ به این سؤال «شرق» که آیا سیم‌کارت‌ها به‌صورت رایگان توزیع می‌شود؟ گفت: قاعدتا سیم‌کارت‌ها به‌صورت رایگان توزیع می‌شود و اطلاعات افراد روی آنها سوار می‌شود. درحال‌حاضر ٥٠ میلیون نفر بیمه شده‌اند که ٤٣ نفر آنها از دفترچه بیمه تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند. وی در پاسخ به سؤال دیگر «شرق» در زمینه بودجه این پروژه گفت: چون این طرح بین‌بخشی است، نمی‌توانم رقم دقیقی را اعلام کنم و در حال آماده‌کردن زیرساخت‌ها در معاونت درمان هستیم. معاون درمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به این سؤال که انتخاب رایتل ابهاماتی را ایجاد کرده است، پاسخ داد: چه ابهاماتی؟ چه اشکالی دارد، وقتی رایتل زیرمجموعه سازمان است، این اقدام در راستای هم‌افزایی در دورن سازمان انجام می‌شود و معمولا چنین کارهایی را هلدینگ‌های بزرگ، مانند رایتل انجام می‌دهند. براساس آیین‌نامه‌های معاملاتی سازمان این کار فاقد اشکال است و وقتی شرکتش درون سازمان وجود دارد، دلیلی برای برون‌سپاری نیست، چنانچه درحال‌حاضر هم درون سازمان، ما شرکت فعال در زمینه تأسیسات بیمارستانی داریم و کارها از طریق این شرکت پیش می‌رود و نفس استقرار شرکت‌های هلدینگ هم همین است. برای چنین کارهایی شرکت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و کار خطایی نیست و سؤال شما سوگیری داشت. تدبیر شخص وزیر و سازمان ایجاب می‌کند که از مجموعه‌های داخل سازمان استفاده کنیم. محسن ایزدخواه، کارشناس سازمان تأمین‌اجتماعی، در گفت‌وگو با «شرق» با بیان اینکه سازمان تاکنون دوبار تلاش کرده تا به جای دفترچه‌های کاغذی از کارت‌های الکترونیکی استفاده کند و تاکنون چندین میلیارد تومان برای این موضوع هزینه شده است، گفت: حتی دو استان هم برای این موضوع پایلوت شدند که به شکست انجامید و خوب است قبل از چنین اظهاراتی دلیل عدم‌موفقیت‌های قبلی بازبینی شود.
وی ادامه داد: صدور کارت‌های الکترونیکی مستلزم داشتن زیرساخت‌های فنی و اساسی است و حداقل بررسی‌های فعلی نشان می‌دهد چنین زیرساخت‌هایی نه در کشور و نه در بیمارستان و مراکز پزشکی، پیراپزشکی و داروخانه‌ها ایجاد شده و نه برآورد درستی از هزینه‌های این اقدام انجام شده است.
این کارشناس تأمین‌اجتماعی همچنین با اشاره به بلاتکلیفی واگذاری درمان تأمین‌اجتماعی به سازمان بیمه سلامت گفت: تلاش‌هایی در حال انجام است تا این دو مجموعه به گونه‌ای به وزارت بهداشت الحاق شوند یا اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی خریدار خدمت از سازمان بیمه سلامت شود؛ بنابراین مشخص نیست اگر این اقدام صورت گیرد چه خسارتی بر دوش بیمه‌شدگان خواهد گذاشت.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر اپراتور رایتل ضعیف‌ترین اپراتور کشور است، گفت: اگر همراه اول و ایرانسل رومینگ رایتل را برعهده نگیرند- چنانچه تاکنون گرفته‌اند- این اپراتور سطح پوشش بسیار نازلی دارد و از این منظر این شکنندگی هم در این همکاری وجود دارد.
ایزدخواه با بیان اینکه درست است که آیین‌نامه مالی و معاملاتی این اجازه را داده است که شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه یک سازمان یا وزارتخانه بدون برگزاری مناقصات معامله کنند، اما با توجه به بزرگی و عظمت این پروژه و صادرشدن نزدیک ٥٠ میلیون سیم‌کارت با توجه به منافع و حقوق بیمه‌شدگان باید مناقصه عمومی انجام شود و در صورت مساوی‌بودن قیمت‌ها به طور طبیعی رایتل اولویت دارد.

شرق

-جایگزینی دفترچه تأمین اجتماعی با سیم کارت رایتل
-طرف های مذاکره لغو یکجای تحریم ها را پذیرفته اند
-نمایش قدرت موتورسواران پوتین
-عقب نشینی علنی

خراسان

-بعیدی نژاد: پذیرش پروتکل فقط در چارچوب قوانین آژانس خواهد بود
-مذاکره با آمریکا قبل از دولت یازدهم آغاز شده بود
-بیم و امیدهای «منطقه تجارت آزاد فرا اطلسی»
-مردم باید وجود امنیت را احساس کنند

کیهان

-انتظار از نیروی انتظامی، قاطعیت در کنار عدالت و مروت
-وزیراقتصاد:مشکلات اقتصاد ایران با حذف تحریم‌ها برطرف نمی‌شود
-مرگ مغزی سرکرده داعش البغدادیبه اسرائیل منتقل شد

آرمان

-درارتقای سطح امنیت به هیچ حدی قانع نباشید
-مساله پول های کثیف هشداری به کاندیداهاست
-کالای ایرانی جایگزین یارانه نقدی
-شاه بیت انتخاباتی شیخ نور

سیاست روز

-در ارتقای سطح امنیت به هیچ حدی قانع نباشید
-حقوق کارگران زیر خط فقر در مدار منفی
-نابخردی‌های پسر، رسوایی‌های پدر
-آقای وزیر مراقب بی‌تقواها باشید!

جام جم

-مردم باید امنیت را احساس کنند
-5 مجموعه جدید در راه شبکه هستند
-5+1 لغو یکجای تحریم ها را پذیرفت
-بدنامی پالم به صادرات رسید

ابرار

-دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی با رهبر انقلاب
-کاهش نرخ سود سپرده بانکی بررسی می شود
-توضیح درباره حضور موسویان در تیم هسته ای و خدمات نامناسب وزارت آموزش و پرورش
-ظریف راهی نیویورک شد

ابتکار

-100 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی، کم نیست؟
-رهبر معظم انقلاب: به دنبال اقتدار پلیسی هالیوودی نیستیم
-یک نگاه زیر چشمی به غیرت
-سوال بازی

آفتاب

-امیرعبداللهیان:رفتار عربستان بدون واکنش نمی ماند
-پول های کثیف در جیب رسانه ها پیدا شد !
-اسامی نمایندگانی که از رحیمی پول گرفته اند به زودی منتشر می شود
-حسین رضازاه مغلوب قانون شد

اطلاعات

-برنامه های اقتصادی دولت برای دوران پس از تحریم
-بررسی دلایل ناکامی متخصصان در پیش بینی تغییرات اجتماعی ایران
-مردم باید امنیت را احساس کنند

اعتماد

-چک اعتباری می آید چک برگشتی می رود
-احمدی نژاد هیچگاه نگفته اصولگرا نیست
-بیکار شما کار سخت و پست نمی کند
-آدرس سربسته پول های کثیف

امتیاز

-بحران هویت در سکونتگاه های شهری
-100 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی بدون ضمانت
-اجرای برنامه غذای ارزان ویژه اقشار آسیب پذیر
-چرا شادی از تیم ملی رفت ؟

امین

-نرخ های آیده ال وزیر اقتصاد برای سود بانکی
-پدران ماندگار به روایت آثار تلویزیونی
-دولت لیست افراد کثیف را ارائه دهد
-ابوترابی: مجلس اغماضی در برخورد

ایران

-روز دشوار وزیر کشور در بهارستان
-دستاوردهای مذاکرات لوزان از زبان صالحی
-700 هزار کارگر بیمه می شوند
-مخاطب را جدی نمی گیریم

جوان

-پلیس مقابله با ناامنی های روانی را جدی تر بگیرد
-علاقه دولت یازدهم به کارگران چینی بیشتر است
-96 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت کار ندارند
-پول های کثیف وزیر کشور باد هوا بود

حمایت

-مسکن اجتماعی در حد حرف باقی ماند
-100 هزار میلیارد معوقه بانکی بدون ضمانت در کشور وجود دارد
-موسسات مالی و اعتباری زیر تیغ قانون

راه مردم

-رهبر معظم انقلاب:وجود امنیت را باید مردم احساس کنند
-پشت پرده مجوز 18 میلیارد دلاری!
-جنگ ماشین ها و مرگ انسان های بی گناه
-نامه های شخصی اوباما در دستان هکرهای روس !

رسالت

-نوام چامسکی:80 درصد مردم دنیا برنامه هسته‌ای ایران را تایید می کنند
-دعوا بر سرماندن یا خروج اسپارت ها
-123 میلیون سند هویتی الکترونیک شد
-بیماری فرهنگی جامعه ما

رویش ملت

-پس لرزه 6.7 ریشتری نپال، هند و بنگلادش را لرزاند
-چراغ سبز عابدینی برای سرپرستی تیم ملی
-واکنش مجلس ایران به طرح سنا آمریکا
-حمله کارگر ساده به نمایندگی های خودرو

سایه

-پری صابری:می خواهم چهره واقعی ایران را به دنیا بشناسانم
-نمایشگاه کتاب تهران شهری که دو ماهه می سازیم و از بین می بریم
-سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی در طرح های توسعه ای پتروشیمی
-فروش دارو در سایت های تقلبی

شهروند

-کوچ اجباری در سرنوشت میلیون ها ایرانی
-90 درصد طرح تحول نظام سلامت اجرا شد
-جستاری بر شکل گیری امور خیریه نوین در ایرن عصر قاجار
-انتقال جنسی دلیل 35 درصد ابتلا به ایدز در ایران

عصر ایرانیان

-وزیر کشور در صحن علنی مجلس: برای ادعای دخالت پول های کثیف در انتخابات سند ندارم!
-زمینه همکاری خودرویی با سایر کشورها فراهم شد؟
-دردسرهایی که می توان با آناناس درمان کرد
-تثبیت صدرنشینی تراکتور سازی

قانون

-ایران در عرض 24 عربستان را نابود می کند
-شهرداری یک خیابان را فروخت
-آب پاکی روی پول های کثیف
-گلایه خودی ها از قالیباف

کائنات

-دستگیری یک سرشبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر
-بحران هویت در سکونتگاه های شهری موج می زند
-اجرای برنامه غذای ارزان ویژه اقشار آسیب پذیر
-رفتار ریاض بدون واکنش نمی ماند

مردم سالاری

-آغاز مذاکرات گازی ایران و اروپا در بلغارستان
-وزیرکشور:به بنده پیشنهاد می کنند از نمایندگان عذرخواهی کنم
-استانی شدن انتخابات مانعی برای پول های کثیف
-سینمای ایران بالاتر از هالیوود است

وطن امروز

-اصلاح طلبان در موضوع سوریه کنار عربستان بودند
-وزیر راه به فکر تولید مسکن باشد
-اعترافات صالحی
-جفت پوچ

همدلی

-اقتدار نیروی انتظامی به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست
-وزیر اقتصاد نرخ سود بانکی را پیشنهاد کرد: سپرده؛18 درصد / تسهیلات؛ 20 درصد
-وزیر کشور دست پر یا دست خالی؟

سپید

معاون اول رئیس جمهور:بخش خصوصی نباید احساس کند از میدان به در شده است
طغیان شیگلوز در اصفهان و شهر کرد
چرا سرمایه خارجی وارد بازار سلامت ایران نمی‌شود؟

اقتصاد پویا

-علی جنتی:اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی نیازها نیست
-جریمه صد دلاری برانکو برای گفت و گوی تلفنی سرخپوشان با تلفن همراه
-توسعه مشاغل از راه آموزش های مهارتی
-کم فروشی جایگزینی برای گرانفروشی

تجارت

-آمارهای تکان دهنده وزیر کشور از پول های کثیف در صحن علنی مجلس: ثبت 2714 شرکت با یک آدرس برای فرار مالیاتی 200 میلیارد دلاری
-وجود 100 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی بدون ضمانت
-چراغ سبز ایران به خودروسازان آمریکایی

صبح اقتصاد

-رئیس کل بانک مرکزی: بانک ها در برخورد موسسات غیرمجاز هماهنگ باشند
-تولید 48 میلیون مترمکعب در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی
-قیمت نفت به بیش از 59 دلار در هر بشکه رسید

دنیای اقتصاد

-بازندگان دستکاری سود بانکی
-جاسوس ناشناس در کاخ سفید
-سه دهه تجارت ایران و آمریکا
-تلافی دو نگاه در بازار دلار

 

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها