جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران تاکید کرد:

بوشهر مدفن هرگونه تجاوزگری

جام جم نوا: تازه ترین آلبوم «محسن شریفیان»و گروه لیان روی عرشه کشتی رونمایی می شود. این نخستین بار است که یک اثر موسیقایی روی آب به نمایش در می آید.
کد خبر: ۷۹۱۸۷۰
آلبومی که روی آبهای خلیج فارس رونمایی می شود

این آلبوم «آواز دریانوردان پارسی» نام دارد و حاصل پژوهش و گردآوری «محسن شریفیان» است که در آن به موسیقی و کارآواهای دریانوردان خلیج فارس آواهایی که در رابطه با دریا و دریانوردی توسط ملوانان کشتی خوانده می شود، پرداخته است.
این نوع آواها که شریفیان آن را به واسطه مزین شدن آن به ذکر خدا و حضرت محمد(ص) شریف ترین نوع موسیقی کار می داند؛ مهمترین و جریان ساز ترین موسیقی فولک خلیج فارس بشمار می رود که برای اولین بار است در ایران بصورت مستقل به آن پرداخته و منتشر می شود.
آلبوم های «خیام خوانی»، «شروه خوانی»، «اهل ماتم» از جمله آثار پژوهشی «محسن شریفیان» است که پیش از این توسط مؤسسه ماهور منتشر شده بود.
آلبوم موسیقی «نی مه» (آواز دریانوردان پارسی) از سوی مؤسسه فرهنگی – هنری «ماهور» منتشر می شود، رونمایی این آلبوم هم در اقدامی نادر و خلاقانه روی عرشه ی کشتی و در آب های نیلگون خلیج فارس صورت می گیرد.
این برنامه روز سه شنبه هشت اردیبهشت به مناسبت جشن ملی خلیج فارس و با حضور رسانه های خبری و شخصیت های فرهنگی هنری ایران در عسلویه و با همکاری «سازمان منطقه ی ویژه ی اقتصادی انرژی پارس» اجرا می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها