لیگ برتر انگلیس، امروز کار خود را در فصل جدید آغاز می‌کند

موج‌سواری روی هیجان فوتبال جزیره

ورزشگاه امارات امشب میزبان تیم‌های اول و دوم فوتبال جزیره است

جنگ شکست ناپذیرها در دربی لندن

جدال شماره 87 آرسنال و چلسی، این بازی امشب فوتبالدوستان زیادی را پای جعبه جادویی میخکوب خواهد کرد. دیداری که از ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه امارات برگزار می‌شود تا شاید تکلیف قهرمان این فصل در پایان این دربی مهیج مشخص شود.
کد خبر: ۷۹۱۶۸۴

براساس یک نظرسنجی، هواداران آرسنال، چلسی را بعد از منچستریونایتد و تاتنهام، سومین رقیب سنتی و بزرگ تیم خود می‌دانند و این درحالی است که از نگاه هواداران چلسی، برای آنها بازی با آرسنال در این سال‌ها، همیشه چالش برانگیزتر از بازی با دیگر قدرت‌های بزرگ فوتبال انگلیس بوده است.

چیزی که این دربی را جذاب‌تر می‌کند، اقتدار دو تیم در رقابت‌های این فصل فوتبال انگلیس است. آرسنال و چلسی در حالی به مصاف هم می‌روند که اولی فینالیست جام حذفی است و دومی هم صدرنشینی جدول لیگ برتر را در اختیار دارد. این یعنی احتمال دارد همه جام‌های این فصل نصیب لندنی‌ها شود.از شرایط رویارویی این دو تیم همین بس که آرسنال 9 بازی گذشته خود را برده است و از 13 بازی آخرش در 12 بازی برنده از زمین بیرون آمده است. چلسی هم 14 بازی متوالی است که طعم شکست را نچشیده و بازی امروز را باید جنگ بالانشین‌های لیگ نامید. در فاصله 6 هفته تا پایان رقابت‌های این فصل، چلسی با 76 امتیاز نزدیک ترین تیم به جام قهرمانی است و آرسنال هم با 66 امتیاز، به عنوان نزدیک‌ترین تهدیدکننده چلسی در رده دوم جدول قرار دارد. این فاصله 10 امتیازی را اگر شاگردان آرسن ونگر به 7 امتیاز کاهش دهند، قطعا گرمای رقابت در بالای جدول بیشتر هم خواهد شد، اما پیروزی چلسی به منزله پایان هیاهوی قهرمانی است. آبی‌های لندن اگر امشب آرسنال را ببرند در همان ورزشگاه امارات می‌توانند جشن قهرمانی بگیرند، چون جبران فاصله 13 امتیازی در 5 هفته باقی مانده تقریبا غیرممکن است.

اما در کنار حساسیت‌های بازی دو تیم آرسنال و چلسی در مستطیل سبز، بخشی از هیجان این بازی روی نیمکت مربیان دو تیم است. هنوز درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی آرسن ونگر و ژوزه مورینیو از اذهان طرفداران دو تیم پاک نشده است. از طرفی آرسن ونگر تاکنون نتوانسته در هیچ یک از دیدارهای رودرروی خود با تیم‌های خوزه مورینیو پیروز شود که این هم خود به این حساسیت می‌افزاید. آقای خاص در 12 باری که مقابل تیم‌های ونگر قرار گرفته، به 5 پیروزی و 7 تساوی دست یافته و امیدوار است این روند را در بازی امشب هم ادامه دهد. او در آخرین اظهاراتش عنوان کرده که رویارویی با ونگر، رقابتی ویژه نیست و هدفش را پیروزی مقابل آرسنال و قهرمانی لیگ برتر عنوان کرد.

انتظار 4 ساله توپچی ها

از اولین رویارویی دو تیم 108 سال می‌گذرد. آن بازی را چلسی 2 بر یک برد اما در مجموع این آرسنال بود که دربی‌های بیشتری را به سود خود خاتمه داد. توپچی‌های شهر لندن 71 بار چلسی را در تقابل رودررو شکست داده‌اند و 60 بار هم بازی با برتری آبی‌های شهر لندن به پایان رسیده است. با این حال از آخرین برد آرسنال مقابل چلسی 4 سال می‌گذرد. در حقیقت چلسی از اکتبر 2011 تاکنون برابر آرسنال شکست نخورده و آخرین برد توپچی‌ها برابر چلسی آن روز در استمفورد بریج با نتیجه 5 بر 3 رقم خورد.

امارات، بدون یک صندلی خالی

شاید اگر ورزشگاه امارات به اندازه 89 هزار تماشاگر گنجایش داشت، امشب به دلیل حساسیت بالا رکورد پرتماشاگرترین تقابل دو تیم شکسته می‌شد. پرتماشاگرترین رویارویی دو تیم آرسنال و چلسی به سال 2009 برمی‌گردد که 88 هزار و 103 تماشاگر بازی این دو تیم را در ورزشگاه ومبلی تماشاگر کردند؛ دیداری که همچون اولین بازی دو تیم با برتری 2 بر یک چلسی به پایان رسید.

ورزشگاه امارات فقط 60 هزار و 272 صندلی دارد که با توجه به فروش همه بلیت‌های بازی، به احتمال فراوان صندلی خالی نخواهد داشت. آخرین باری که ورزشگاه اختصاصی آرسنال بیش از 60 هزار تماشاگر را به خود دید به دیدار آرسنال و منچستریونایتد در سال 2007 برمی‌گردد؛ رکوردی که شاید امشب شکسته شود.

رضا پورعالی ‌‌/‌‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها