نماینده کشاورزان خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: کاهش شدید قیمت سیب‌زمینی و پیاز مانع برداشت این دو محصول از سوی کشاورزان خوزستانی شده است.
کد خبر: ۷۹۱۶۲۹
سیب‌زمینی‌کاران و پیازکاران خوزستانی مزارع خود را رها کردند

سعید حلفی افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی در مزرعه به 280 تومان و پیاز به 300 تومان رسیده که با این قیمت، برداشت محصول برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.

به گفته وی، کشاورزان خوزستانی علاوه بر این‌که بابت کارگری خود سودی کسب نکرده‌اند، اصل سرمایه‌ای را که پنج ماه هزینه کرده‌اند نیز با این اتفاق از دست می دهند.

حلفی در خصوص کاهش قیمت سیب‌زمینی و پیاز تصریح کرد: وقتی در بخش سبزی و صیفی در خوزستان صنایع تبدیلی نداریم، این گونه وقایع قابل پیش‌بینی است، به طوری که احتمال می‌دهیم در محصولات دیگر نیز چنین اتفاقی تکرار شود.

نماینده کشاورزان خوزستان یادآور شد: در سال‌های گذشته نیز در خوزستان شاهد چنین رویدادی برای محصولاتی چون کاهو، کلم و هویج بودیم، اما مسئولان هیچ‌گونه اقدامی برای مقابله با این خسارت به کشاورزان نکردند که این امر باعث می‌شود کشاورز از یک تولیدکننده و کارآفرین به سربار جامعه تبدیل شود.

اکنون بیش از 5000 هکتار از اراضی حاصلخیز خوزستان زیرکشت سیب‌زمینی و حدود 4000 هکتار نیز به کشت پیاز اختصاص یافته است که پیش‌بینی شده از این سطح حدود 125 هزار تن سیب‌زمینی و 120 هزار تن پیاز برداشت شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها