رهبر انقلاب فرمودند «دل مرا روشن کردید»

ناگفته‌های حادثه فرودگاه یمن از زبان خلبان ایرانی

عربستان سعودی به هواپیمای ایرانی حامل زخمی های درمان شده یمنی و کمک‌های انسان‌دوستانه، با تهدید نظامی اجازه فرود در فرودگاه صنعا پایتخت یمن را نداد.
کد خبر: ۷۹۱۰۶۰
عربستان مانع ورود هواپیمای ایرانی به یمن شد

یک فروند هواپیمای ایرانی حامل 95 نفر از مجروحان مداوا شده یمنی در تهران به همراه کمک‌های انسان‌دوستانه شامل آب، غذا و دارو از فرودگاه مهرآباد تهران عازم صنعا پایتخت یمن شد و پس از حدود پنج ساعت پرواز به دلیل ممانعت سعودی‌ها و تهدید نظامی، این هواپیما از فرود در فرودگاه بین المللی صنعا بازماند.

کارشکنی سعودی در دادن مجوز فرود به این هواپیما در حالی که صورت گرفت که پیش از آن مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان هماهنگی‌های لازم را با ریاض انجام داده بودند.

هواپیمای حامل شهروندان یمنی و کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بندر عباس به زمین نشسته است تا پس از فراهم شدن زمینه مناسب، بار دیگر به سمت صنعا پرواز کند.

مسافران یمنی این هواپیما افرادی هستند که پیش از تجاوز هوایی عربستان و در عملیات تروریستی القاعده در شهرهای مختلف یمن مجروح شده و برای مداوا به تهران آمده بودند و آن زمان سعودی‌ها مدعی مداوای آنها در ریاض بودند در حالی که اکنون اجازه بازگشت این افراد را به موطن خود نمی دهند.

متجاوزان سعودی پس از 27 روز تجاوز هوایی و بمباران زیرساخت‌های یمن دو روز پیش آتش‌بس اعلام کردند.

بر اثر حملات عربستان، هزاران یمنی بیگناه ازجمله صدها کودک و زن شهید و مجروح شدند.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
y
Germany
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
۰
۰
چطوری شده كه اینقدر عربستان بهمون زوره ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها